Her kan du legge inn dine erfaringer fra steder du har vært der det er ok å være med barn. Der de har lekerom og hvor man kan amme, skifte bleier og hvor folk ikke tar seg nær av at det er barn. Legg inn navnet på resturanten, cafeen, bakeriet osv og i hvilken by det er i headingen. Så legger du adresse og en beskrivelse av stedet i selve innlegget. Så kan man etterhvert kommentere i en lenke under dersom man selv eller andre har vært der senere og det har skjedd endringer.
Dette er den enkleste måten å dele disse opplysningene til felles glede på:-)
En oppfinnsom bruker kom på ideen -så takk for det!
BERGEN
18:21 5.01.2007
La oss samle Bergen i en tråd, lettere å få oversikt da.
VESTKANTEN - Renovert og fin. Skinnsofa og leker til eldre barn som må være med inn. Eneste negative er at det altfor mye lys og pynt så lillegutt må sitte en stund og se seg rundt før han vil spise.
Zupperia (usikker på stavingen)
stellerommet var ganske ekkelt når eg var der, men det er store sofaegrupper der og god plass :)
Anonym
Sv: BERGEN
22:31 5.01.2007
Det er sant at de har prøvd å pusse opp, men aldri i verden om jeg ammer babyen min i den stanken av bæsjebleier! Men på Lie Nilssen-kaféen ved siden av Safari finnes det mange diskrete hjørner som passer utmerket til amming. :)
Jeg hadde blitt glad om man skilte disse to funksjonene i hvert sitt rom da - hvem har egentlig lyst å spise på samme rom som det skiftes bæsjebleier? :fnis:
Cafe Opera er ok. De har barnestoler der. Stort toalett der man kan stelle.
Dromedar i Gågaten er veldig kjekk når man kan sittte ute.
Cappello er bra når man kan sitte ute.Ok inne også, men ikke plass til barnevogn.
Bien Bar på Danmarksplass er grei.Som regel ikke så mye folk der. Heller ikke kjempegod plass til barnevogner.Men kjempekult interiør....
Jeg liker godt Landmark.
Aner ikke noe om stellerommet, men er god plass og deilig atmosfære. Ikke sån kjøpesenter stemning, men litt mer intellektuelt.
Cafe Aura i Marken har til og med fått pris for babyvennligheten.
Men om det er stellerom vet jeg ikke. Litt trangt for barnevogner men, vennligheten er det ikke noe å si på.
Caffe Italia på Xhibition er et lite barnevennlig sted. I tillegg til at de ikke setter pris på barn i cafeen, sparket de også en ansatt da hun ble gravid. Cafeen har ikke mikrobølgeovn og tillater ikke amming.
Anonym
Sv: BERGEN
12:01 16.02.2008
Jeg har ikke født enno, men var på Kaos i Fosswinkelsgate (gå et hakk opp Nygårdshøyden fra Grieghallen) med stor mage sist uke og da fikk jeg gratis sjokoladekake! Den hyggelige damen bak disken sa de hadde gratis kake til alle gravide og ammende! Har ikke sjekket ut stellerommet akkurat men det var i hvert fall hyggelig velkomst :)
Det koster penger å gå på do der, for voksne. De har egne små toaletter for barn, disse koster ingenting (om jeg husker riktig). Men ammerommet koster ikke noen ting.
LIker ammerommet på galleriet jeg. De har et fint avlukke med gode sofaer og malerier på veggene. Koselig for små barn. Rolig og fint.