Denne debatten er for alle som ikke er medlemmer av en kjernefamilie, og det er vel de aller fleste. Her kan du komme med hjertesukk og dele erfaringer med andre så mye du orker!
Her er anonymknappen tatt bort.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Skal møte "stebarn" for første gang
19:11 2.01.2007
Jeg skal nå snart møte barnet til kjæresten min for første gang.
Det jeg lurer på, er om det er noen "triks" for å gjøre dette på best mulig måte.
Jeg og kjæresten min har vært sammen nå i ett halvt.
Sønnen er 2 år.
Jeg gruer meg veldig til dette, for jeg er så redd for at ikke sønnen skal like meg.
Jeg har snakket med han på telefonen tidligere, så han vet om meg.
Han vet også at jeg å pappa'an hans er sammen.
Jeg vil jo veldig gjerne at sønnen hans og jeg skal komme overens.
Er det noen som har noen gode tips og råd?
Erfaringer?
Takk for alle svar :-)
Anonym
Sv: Skal møte
14:34 3.01.2007
hei, for 4år siden møtte jeg min mann sin datter på 2år for første gang. Det gikk veldig bra og det gjør det nok for deg også. Mitt beste råd er å smile og gi all din oppmerksomhet til barnet. La barnet være i sentrum. slik at ikke barnet ser på deg som en som kommer imellom han og pappaen.
Det første jeg gjorde var å sette meg ned i hennes høyde og møtte henne med et smil. så når det passet seg dro jeg frem noe tegneutstyr og vi tegnet sammen og sang og fort satt hun på fanget mitt og siden har vi hatt et kjempe flott forhold.. et tips er å høre hva han liker. Liker han f.eks tog så lek med han med tog, er han litt genert så begyn å leke med det, så kommer han nok snart for å være med.