Dette er et forum for de som har "to tette". Det vil si for de som har fått barn med 24 måneder eller mindre imellom. Her kan dere utveksle tanker og idéer med andre i samme situasjon. Slit den med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Vi fikk beskjed om at vi ikke kunne få barn..
10:48 29.12.2006
..på egenhånd..
Men her sitter jeg 3 år senere. Med ei snuppe på 9,5 mnd og ny spire i magen!!!! Helt av oss selv. (Var igjennom et prøverørsforsøk for noen år siden, men det var mislykket.)
Begynte å kjenne på kroppen min at noe skjedde.. Men hva var vel odsen for at vi skulle greie det igjen?? Så 3.dag jul bar det rett på apoteket etter test, og jammen lyste den blått mot oss igjen!! Jeg ringte rett til volvat og fikk time til ultralyd dagen etter. Så nå har jeg termin 20.august!! Er bare 6+4, men vi så hjertet som banket allerede.
Det blir da 17 mnd mellom barna mine.. Hadde ikke trodd det var mulig.. Så her sitter jeg lettere sjokkert og prøver å tenke praktisk.. Må jeg ha tvillingvogn, ny sprinkelseng osv.
Og kommer jammen skikkelig beleilig denne bebin her.. For vi skal egentlig gifte oss 18.august!! Hehe, blir kanskje litt vanskelig:-) Så det må vi nok utsette ett års tid.
Men tenk at vi blir velsignet med et barn til.. Det er helt utrolig!
Måtte bare få ut litt av følelsene mine. Ha en fin dag jenter!!
klem
mamma8mars med termin 20.aug.
Sv: Vi fikk beskjed om at vi ikke kunne få barn..
22:43 2.01.2007
Så hyggelig - gratulerer!
Jeg oppdaget først dette forumet (pseudtvillinger) i dag, og venter nr 2 nå om meget kort tid. Førstemann ble 17. mnd den 25. desember, og jeg har termin 18. januar med nr 2. Vi måtte også kjøpe inn litt nytt, men har nå tvillingvogn og litt nye klær i hus (har en gutt og venter en jente). Sprinkelseng får vi se om vi kommer til å trenge, for vi har en vugge babyen skal ligge i først, så får vi se om sønnen min er klar for "stor" seng eller ikke...
Blir nok litt vanskelig for dere å planlegge bryllup til to dager før termin, ja...hehe... Men, det er jo en veldig hyggelig grunn til å utsette det til neste år, da :o)
Av nicket ditt ser jeg forresten at jenta di' kom på kvinnedagen, som er dagen etter bursdagen min *s*. Førstemann hos meg ble født 25. juli 2005, og nå kommer altså jenta i løpet av kort tid...
Lykke til videre i svangerskapet!
Zoomer - m/bolle i ovnen!
10:23 8.01.2007
Hei hei Zoomer-m/bolle i ovnen!
Takk for gratulasjoner! Så moro at du også får barn med 17 mnd mellomrom. Vi har også vugge vi skal bruke først, så da kan vi også vente med å kjøpe ny sprinkelseng. Men tvillingvogn må vi jo ha.. Men jammen er det dyrt. Brukt også. Hva har du kjøpt da?
Hehe, blir nok litt vanskelig med bryllup akkurat da ja.. hehe. Så vi må vel finne en dato til neste år også :-)
Snuppa mi er født på kvinnedagen ja! Og hun er absolutt ei jente med sterke meninger.. Så skal bli spennende å se hva det blir av henne!! Veldig fin tid å bli født på ikke sant?? :-)
Ønsker deg masse lykke til med de siste dagene i svangerskapet!! Veldig koselig om jeg hører fra deg igjen. Og gjerne med erfaringer om hvordan det går med 2 tette.
klem
mamma8mars med termin 20.aug.
22:11 11.02.2007
Hei du, og gratulerer så mye! :)
Denne tråden må jeg bare svare på, jeg var nemlig i samme situasjon som du. Vi ble klarert for prøverørkø, da jeg plutselig ble gravid - uten noen medisinsk hjelp. Topp! :)
Og nå sitter vi her med to barn, 17 mnd mellom de. Det er rett og slett supert, men selvfølgelig slitsomt også. Vi henger i stroppen hele dagen lang, men har heldigvis to barn som sover godt om nettene. Det er vel alfa omega, uten søvn fungerer ikke jeg. Vi har, som dere også har, myyyye å se frem til med to tette barn. Vi gleder oss hver dag over de to nydelige jentene vi har fått, og vi ser at storesøster koser seg over babylillesøsteren sin. Er veldig spent på hvordan det vil bli fremover, hvor stor glede vil jentene våre få av hverandre. Men, jeg ser med gru på tenåringstiden... :)
Av utstyr har vi måttet handlet litt ja. Tvillingvognen fann jeg ut er en nødvendighet, jeg vil ikke føle meg innestengt hjemme fordi jeg ikke kan ta barna mine med meg. Ellers må vi ha to sprinkelsenger etterhvert også. Og to Voksiposer, for eldstejenta sover mye i vogna si. Jaja, det vil bli noen utlegg, men det er verdt hver en eneste krone!
Lykke til med svangerskapet! :)
Ammekua
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem