Dette er et forum for de som har "to tette". Det vil si for de som har fått barn med 24 måneder eller mindre imellom. Her kan dere utveksle tanker og idéer med andre i samme situasjon. Slit den med helsa!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Dere med "tette barn", fullammet dere?
17:13 15.12.2006
Jeg har høst at når man fullammer skal det virke prevantivt, men selvsagt ikke 100? Så jeg er litt nysgjerrig på hvor mange av dere som fullammet og allikavel ble gravide.
VipsPips
Sv: Dere med
13:24 16.12.2006
jeg fikk mensen tilbake da jeg fullammet, introduserte grøt og ble gravid før mensen kom tilbake igjen. Ammet da flere ganger om natta også.
Ikke direkte fullamming, men ikke langt unna.
Dessuten kommer eggløsning før mens så jeg hadde den første eggløsningen mens jeg fullammet,men ikke den jeg ble gravid på.
Anonym
20:16 20.12.2006
nei, jeg hadde akkurat startet med tillegg da jeg ble gravid, så jeg fullammet ikke..
m@mm@ til 4
20:28 25.12.2006
Fullammet og ble gravid da poden var 4mnder....
mina_ *3prinser*
22:12 28.12.2006
Fullammet, såvidt. Ble gravid omtrent samtidig som vi begynte med litt grøt. Da var storesøster 6mnd. Men jeg fikk tilbake mensen da hun bare var 2mnd gammel.
puff den lille dragen
23:14 2.01.2007
Ble gravid når eldstejenta var 10 mnd. hadde begynt med grøt etter hun fylte 6 mnd. og et par glass om dagen når hun var rundt 7-8 mnd. men jeg hadde ikke fått tilbake mensen og ammet mye fremdeles...!
Anonym
20:49 7.01.2007
Hadde så vidt begynt med litt grøt til vesla da jeg fikk første mens, men hadde ikke nattammet på en god stund (englebarnet sov hele natten!). Ble gravid ca tre uker etter første mens, så syklusen var litt i "ulage" kan du si. Ammet fortsatt 5-6 ganger om dagen da jeg ble gravid (men ikke om natten, da)
Blir mamma igjen!
11:20 9.01.2007
Jeg fullammet 1.mann til han var 8 mnd. Ble gravid med nr. 2 da han var 5 mnd. Hadde ikke fått tilbake mensen før dette. (men jeg har hørt at man må amme ganske ofte for at dette skal virke prevantivt. Min gutt sov mange timer i strekk på nettene uten amming)
Jeg ammet nr. 2 også da jeg ble gravid med 3.mann etter 1,5 år, men da fullammet jeg selvsagt ikke.
gull-ønske
19:47 28.01.2007
Jeg fullammet nr 1 til hun var 6 mnd, og ammet også mye helt til vi sluttet med bryst ved 10 mnd alder. Jeg fikk derfor ikke igjen mensen før etter 11 mnd og ble gravid først etter 13 mnd. Derfor ble det "hele" 22 mnd mellom mine, hehe.
susemor -storesøster&lillebror
20:30 2.02.2007
Fullammet, men han sov fra ca 8 på kvelden til 5 på natten rundt den perioden jeg ble gravid.
ANNA80
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem