Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt: 9-12 år

For dere med barn mellom ni og tolv år. Her kan dere diskutere og utveksle erfaringer.
Er de venner???
 09:24 2.11.2006
Min sønn er tolv år, og har endel venner. For en tid tilbake flyttet en ny gutt hit, som raskt ble godtatt.. Min sønn synes han er kjempe grei, og vil gjerne være sammen m han, og de er med hverandre hjem o.l Men her om dagen kom en annen kompis, og fortalte at ha nye hadde sagt til andre at han ikke var venn med min sønn, og at det var bare min som trodde det. Veldig vondt for mamma å høre, men hva gjør jeg?? Kan jo ikke nekte dem å være sammen. Synes dette er vanskelig jeg. Noen råd?
Anonym
Sv: Er de venner???
 10:54 3.11.2006
Den er litt vanskelig. Det kan jo være grunner til at han har sagt det, f.eks. at de nettopp hadde en liten krangel, og da er barn utrolig raske med å si at de ikke er venner, for så å bli venner igjen dagen etterpå. Kan jo håpe at det er så enkelt.

En annen grunn kan jo være at denne gutten tildligere har blitt sviktet av venner, og føler seg litt "kul" ved å si at en han egentlig liker ikke er vennen hans. Liksom for å få litt status, mens han egentlig er redd for å bli "dumpa" som venn.

Jeg vil råde deg til å ta kontakt med foreldrene til denne gutten, og forklare hva du har hørt. Du kan si at du synes sønnen dems virker som en kjempegrei gutt, og at du derfor håper at guttene deres er venner, men at du ble litt bekymret for det du hørte. Kanskje denne gutten har sagt noe hjemme?

Det er uansett viktig å vite at det er mye som skjer i den alderen, og venner kommer og går i en voldsom fart. Husker jo selv at jeg var venninne med ei en dag, ikke neste, men så var vi venner igjen. Sånn gikk det helt ut ungdomsskolen. Du får selv vurdere hvor alvorlig du vil ta det. Kanskje det i første omgang er nok å være litt oppmerksom på hvordan han har det, hvordan de oppfører seg når de er sammen osv.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------