For dere med barn mellom ni og tolv år. Her kan dere diskutere og utveksle erfaringer.
Søvnig stesønn.. Feil mat....???
23:02 27.10.2006
Heisann.. Har en stesønn på 11 år (han har en bror på 9 år som ikke sovner sånn), er ganske bekymret for han.. Han sovner på de mest utrolige plassene.. En gang var vi på restaurant da sovnet han på en benk inne på restauranten, en annen gang på trampolina når andre hoppet.. Kan sitte å prate med og så sovner han.. Er det noen som vet og har råd og tips på hva det er og hva kan gjøres..? Jeg lurer på om det kan være feil mat, underærnert mat som gjør at han sovner så lett.. Iflg ungan til samboeren min så lager hun sjelden næringsrikt mat, risengrynsgrøt, grandiosa, pølse med brød, sjelden gang spiser de norsk mat.. De får sjelden frokost og melk..
Lucie1976
Sv: Søvnig stesønn.. Feil mat....???
19:35 28.10.2006
Hei hei. Ta han med til lege. Det kan være jernmangel og en må være sikker på "diagnosen" før man gir jerntilskudd. Har sønn på 9 som slet en stund med dette. Hodepine fulgte med hos han, og uansett hvor mye leverpostei kombinert med juice han fikk, så datt jerninnholdet hans ned mot et uakseptabelt nivå. Dette skjedde to ganger mens han var rundt 4 og 8 år (tror jeg) Han også sovnet f.eks stående med overkroppen oppe i en stol. Jeg hadde ikke villet vente med dette hvis jeg var deg. Vil ikke skremme, og hvis han har denne typr mangel, så er dette enkelt å gjøre noe med. Kanskje er det noe annet han mangler som en enkel blodprøve kan avsløre. Det må være trasig for han selv. Rent sosialt er det vel ikke særlig heldig heller? :-)
anne69
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem