Denne debatten er for alle som ikke er medlemmer av en kjernefamilie, og det er vel de aller fleste. Her kan du komme med hjertesukk og dele erfaringer med andre så mye du orker!
Her er anonymknappen tatt bort.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Valg av skole
00:02 25.10.2006
Jeg og faren til datteren min bor i to kommuner. hun har fast bosted hos meg da jeg har de daglige omsorgen .vi har pr idag 40/60 hvor hun bor hos meg 60. Det kan jo godt være at far vil ha 50 % omsorg ( da ikke delt bosted) når hun begynner på skolen.. men hvem kan da "besteme" hvilken skole hun skal gå på`? vet jo at når det er delt bosted så skal alle avgjøresler deles på.. men er usikker når det blir kalt samvær. vihar felels foreldreansvar me ikke om som gifte.. noen erfaringer??
Anonym
Sv: Valg av skole
15:31 25.10.2006
Det naturlige må jo være at barnet ditt starter på skolen i det nærmiljøet hun har best sosialt nettverk og er mest lokalt kjent.
hun kan jo begynne på steinerskolen. hvis det ikke er mer enn en halv time unna da... mange syns det er dumt å bo så langt unna skolen, men hun blir jo venner med naboene selv om hun ikke går på samme skole. så får hun ,masse nye venner på steierskolen og de bor også langt unna skolen, så det blir helt normalt for henne.
dette har jeg selv erfart og er veldig fornøyd med det.