Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Kronisk syke barn

Her kan du legge inn dine erfaringer med kronisk sykt barn, eller dine spørsmål til andre som har syke barn og få noen gode råd.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Noen barn med diabetes...??
18:44 24.10.2006
Har en sønn på 10 år som fikk diagnosen diabetes sommer -04.. Spesielt fra skolen sitt hold føler jeg meg trengt oppi et hjørne.. Liksom de ikke vil forstå.. Noen som føler det samme...? Og hvordan er hverdagen ellers for dere...? Bor i n-trøndelag..
Lucie1976
Sv: Noen barn med diabetes...??
09:28 22.03.2007
Jeg har en datter på 7 som fikk diabetes påsken for to år siden, det er så slitsomt til tider, vondt når hun sier hun er lei av stikk og målinger, jeg skjønner det jo såå godt, men det er ikke lett. Heldigvis så har vi en lærer som selv har en samboer m diabetes så hun er veldig flink med henne. Men jeg har sett bl.a på nyhetene hvor vanskelig det kan være. Har helsesøster gjort noe for å bedre situasjonen? Det er de pålagt til å gjøre.
grycath
Sv: Noen barn med diabetes...??
08:56 28.03.2007
Jeg har en gutt på 9 år, som fikk diabetes i påsken for 2 år siden. Syns det fungerer ganske greit på skolen. Har sagt klart i fra at han skal få være med på ting som alle de andre. Diabetesen skal ikke være noe hinder. Er alltid tilgjengelig på tlf, hvis de lurer på noe.

Begynte med pumpe over jul, og følte vi måtte begynne helt på nytt, men nå har det endelig gått seg til.

Hvordan er med diabetessykepleier hos dere? Når gutten min fikk diabetes, så hadde diabetessykepleier fra barne pol undervisning med lærere. De har tlf til henne, hvis de har spm.

Hverdagen er ikke alltid like lett. Går opp og ned. Tror det er verre for oss voksne enn for barna, heldigvis.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)