Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt: 9-12 år

For dere med barn mellom ni og tolv år. Her kan dere diskutere og utveksle erfaringer.
MOBIL-REGNING TIL JENTE PÅ 10 ÅR:-)
 21:54 23.10.2006
HEI ALLE SAMMEN... HAR EN DATTER PÅ 10 ÅR..

HVA ER DERES CIRKA REGNING I MÅNEDEN?

EVNT I KONTANTKORT..

HILSEN EN MOR SOM SYNS HUN BRUKER FOR MYE....
Anonym
Sv: MOBIL-REGNING TIL JENTE PÅ 10 ÅR:-)
 23:36 23.10.2006
Gutten min ble 10 år i Oktober og ønsket seg mobil, men det fikk han IKKE. Han har ikke behov for det ennå......
Anonym
 22:15 24.10.2006
Jenten min er 9 år,og har plaid å ha et kontantkort i ca 2 mnd.
Men denne gangen har hun brukt opp et kontantkort på 150 kr på en mnd..Men det er første gang.
Når det varer nærmere 1,5-2 mnd så synes jeg det er helt greit.
Hun har hatt mob siden 2 klasse,og det er kjempe praktisk.
Jeg kan ringe henne når hun skal komme hjem,eller om jeg ikke er sikker på hvor hun er.Føler meg tryggere når hun har med seg mob,jeg vet jeg kan få tak i henne,og hun kan ringe hjem om det skulle være noe.
Leandra
 01:01 25.10.2006
Jenter har en tendens til å bruke mobilen like mye som skoledagbøker:)
Så lenge det ikke er to mil mellom husene, og det ikke er absolutt behov for det, trenger vel ikke et abbonement og bruk for en 10-åring koste mer enn ca.150 kr mnd? vi har tegnet familie-abb hos oss, det går bl.a.annet ut på at det ikke koster noe når ungene ringer oss, og på to abb for en 9 og en 10-åring, koster dette oss ca 300 kr mnd totalt. Kontantkort er det desidert dyreste å ha, anbefaler heller å velge et abb med fast mnd pris, og et antall gratis sms imnd..-det er mer forutsigbart. -og hvis dere har fasttelefon i tillegg, går det an å sette beløpsgrense på abbonementet, slik at det ikke går å ringe etter en viss grense er nådd. Håper dette var noe til hjelp:)
Anonym
 10:20 29.10.2006
gutten min er 12, og har akkurat fått abbonnement. Det var litt spennende når 1. regning skulle komme, men den var bare på140 kr, og det synes jeg var bra. Han hadde kontantkort før, og da varierte det veldig mellom hvor lenge han kunne ha det, men ca 2mnd..
håper...
 17:54 3.02.2007
Min sønn har mast om mobil så lenge jeg kan huske, men jeg holdt på mitt og sa at han ikke fikk før han fylte 12. Da under forutsetning at han selv betalte tellerskrittene - jeg kunne levende se for meg et vilt utsvevende forbruk om han fikk alt betalt. Og det tror jeg har lønt seg! Han har et Talkmore-"abonnement", med 0 i månedsavgift og veldig rimelige ringe- og sms-priser. Det kan fylles på på nettet som et kontaktkort, og det blir ikke fylt opp om han ikke har spart penger til det. Resultatet er at han bruker telefonen minimalt, samtidig som han får litt mer forståelse for hvor fort det går å bruke penger. Jeg vil si han kanskje bruker 100 kr på 1 1/2 måned, samtidig som han har mobil så han er tilgjengelig for meg å få tak i når han er noe sted. Så dette funker fint!
Zanale
 19:24 3.02.2007
Vi slutta med kontantkort til vår gutt.Nå har vi kun fri familie til vår gutt, er tilknyttet vår mobiltelefon.Dette betyr at han kan ringe gratis til fem familiemedlemmer. Dette krever også at mobiltelefonen til en av oss blr knyttet til et abonnement ei hvis tid, men det lønner seg for oss.
køben
 22:30 3.02.2007
Min datter på 9 år overtok for mer enn ett år siden min gamle mobil. Da kjopte vi kontant kort til henne på 200. det var et tilbud som ga 200 kr, for hundre kroner. I løpet av tidne som er gått hadde hun brukt kun 150 av de. her for et par uker siden fikk hun automatisk sms, som sa hun måtte fylle på penger ( til tross for at det var penger på ), for at hun fortsatt skulle ha nr. Regner med det var fordi de måtte være sikker på at det ikke var et sim kort som bare var blitt liggende. el. noe sånt noe.

Hun sender sms mms til sine venninner og ringer oss. veldig kjekt for oss og for henne. og hun bruker det til å spille mobil spill som er på mob'en
dotcom term.4 jan. født 6.des
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------