Denne debatten er for alle som ikke er medlemmer av en kjernefamilie, og det er vel de aller fleste. Her kan du komme med hjertesukk og dele erfaringer med andre så mye du orker!
Her er anonymknappen tatt bort.
Vennlig hilsen jordmor Siri
6-åring møter mammas kjæreste
11:53 22.10.2006
Min 6 år gamle datter og jeg har bodd bare vi to sammen i halvannet år. Nå har jeg funnet mannen i mitt liv og var sikker nok på at dette er det store til at jeg ville at de skulle treffe hverandre. Datteren min har ikke truffet tidligere kjærester. Hun har imidlertid vært veldig ivrig etter at jeg skulle få meg en kjæreste. Han har to barn, den ene ganske liten. Da vi møttes første gang hadde han ed seg sønnen sin også. Jeg var helt overbevist om at dette kom til å gå helt fin, og det gjorde det også. MEN nå vil ikke min datter møte dem mer... Hun synes sønnen er så liten, sier hun... Vi har snakket om at hun får beholde sine venner og kan ha de på besøk eller besøke dem, selvom kjæresten og sønnen hans er hos oss... Vi har selvfølgelig snakket om at hun alltid er den beste for meg uansett om jeg har en kjæreste eller ikke... Noen som har erfaringer, gode råd ol??? Hvordan kommer dette til å gå?? Hva er deres erfaringer? Vil hun godta han eller blir motviljen større og større?
Da jeg møtte min mann, ble jeg ganske kjapt introdusert for sønnen hans. Som en god venn. Etterhvert ble vi jo kjærester, og han tok overgangen helt fint, men vi to ble kjent på hans prinsipper, ikke mine, og ikke fars. Det samme har mor gjort, sønnen møtte kjæresten lenge før de ble sammen, og ble kjent med han på sin egen måte, dermed er det greit for alle parter når man først finner sammen. Denne gutten er også 6 år:)
Ingen brå overganger, bare koselig!!
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem