For dere med barn mellom ni og tolv år. Her kan dere diskutere og utveksle erfaringer.
gutter/ungdommer og kviser
09:53 16.10.2006
Hei!Det er snakk om min trettenåring men siden jeg har to barn til på 8,5 og 2 år renger jeg med at det er lov å spørre:-)
Vil så gjerne hjelpe gutten min som er nylig fylt 13 år og som mange andre ungodmmer begynte han å få en del kviser spes panne-nese-hakka område:-(
Prøver å holde det i sjakk ved å vaske ansiktet hver kveld (kjøpte sånn sebamed mild produkt på apoteket) men det hjelper ikke så mye.Man er klar over det at det med vasking er viktig og han er skjønt det med blir klart skuffet når han ikke ser "resulatet":-(
Har dere noen gode tips om vaske/kvise middel/produkter?Det finnes mye idag mot uren og fet hud og de fleste er for voksen hud slik at jeg er redd for å bruke noen av dem for et tross alt barn fortsatt.
stoltmamma
Sv: gutter/ungdommer og kviser
00:36 25.10.2006
Har en lettere "kvisete" 16-åring, og det som er kjedelig- men hjelper og er gratis- er nok vann-sunn mat, og masse frisk luft..Hvis han liker å sitte foran pcèn , blir huden mer tørr og irritabel, og mer mottakelig for kviser. Viktig å vaske fjeset/ kroppen når han har svettet også-
Først da har man et utgangspunkt, -lettvinte løsninger koster mest, men gjør minst, er min erfaring..såfremst det ikke er et kronisk problem, eller betennelse i huden. Ellers har vi brukt min rensekrem , den funket best, mener den heter noe med MD, -ganske dyr rensekrem kjøpt på hudpleiesalong.
Lykke til:)
Silene
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem