Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Mine, dine og våre barn

Denne debatten er for alle som ikke er medlemmer av en kjernefamilie, og det er vel de aller fleste. Her kan du komme med hjertesukk og dele erfaringer med andre så mye du orker!
Her er anonymknappen tatt bort.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Pappa som ikke skjønner konsekvenser...
 23:45 9.10.2006
Jeg er nå i diskusjon med min eks om hvor ofte han skal ha samvær med vår datter på 9 år. Han har tidligere ikke vist den store interessen, har hatt henne stort sett når det passer han, noe som har variert veldig hvor ofte det er. Nå har han plutselig funnet ut at han skal ha henne annenhver helg.

Kan vel kanskje nevne at han har vert borti forskjellige rusmidler, noe han påstår at han ikke lenger er. Hvorvidt dette er sant vet jeg faktisk ikke.

Nå er saken den at datteren min kom hjem fra sin far og fortalte at hun har sett krim på tv. Hun fortalte ganske detaljert fra episoden, så jeg var ikke i tvil om at hun hadde sett den (så den selv, så visste hvilken serie hun snakket om, og den passet OVERHODET IKKE for en 9-åring). Hun hadde fortalt pappaen at hun ikke får lov av meg å se på den, men han hadde ikke brydd seg.

Den neste helgen han hadde samvær skjedde det samme, bare at denne gangen fortalte hun ikke om tv-tittingen før hun fikk mareritt om det.

Er nok en del som mener at jeg må snakke med han om det. Men nå har det vert en del episoder tidligere som jeg har tatt opp med han, og han sier seg alltid enig med meg. Men det skjer absolutt ingenting, bortsett fra at han sier til min datter at: "Du må ikke fortelle det til mamma, da blir hun sint på meg!!" Og det vil jo selvfølgelig ikke min datter at jeg skal bli, derfor sier hun ingenting. Men før eller senere forteller hun kanskje litt ved en forglemmelse, men hvem vet hvor mye hun aldri forteller.

Noen tips om hva jeg kan gjøre? Er en del andre forhold vedrørende samværet også, så jeg har lurt på om han kanskje bare burde hatt samvær på dagtid. Noen som vet om det går an å få en uavhengig vurdering av hvorvidt han bør ha henne på overnatting? Uten å gå via rettsystemet?? Begynner å bli lei av at hun kommer inn på natten og forteller om mareritt om ting hun har sett på tv hos pappaen....

Er så usikker på hva jeg skal gjøre... Er så vondt å se datteren sin redd for å sove pga mareritt...
Anonym
Sv: Pappa som ikke skjønner konsekvenser...
 21:56 19.10.2006
søk hjelp hos barnevern! de er ikke noe og ta kontakt med, de gir råd.

jeg hadde ikke sendt mi ditt i sånne tilstander.

klem
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------