Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Barneskoledebatten

Her kan du lufte tankene dine og kanskje en og annen frustrasjon om det å ha barn på barneskolen eller kanskje å være lærer på barneskolen? Her kan man også høre om hvordan det er på andre skoler, kanskje få tips til å ta med seg videre til skolen der dine barn går. Fyr løs!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Frustrert mamma, skoleturen avlyst
22:10 23.09.2006
Første foreldremøte på skolen er holdt. Og den første besjeden var at det ikke ble noen klassetur i 7.kl. Det hadde kommunen bestemt.

HÆ?!? Det var jo høydepunktet, husker jeg. En uke på fjellet med alle i klassen og en fremmed klasse. Beste minnene fra barneskolen, jo.

Flertallet av foreldre ville få en ordning, så vi kunne betale turen selv...men nei, det var ikke lov! Og vi kunne ikke gjøre det privat, for det ville bli vanskelig og få fri, en hel uke, med hele klassen.
Og når en da vet at en må bestille i 1kl. og da helst i september for å få den uken og stedet en vil. sier det seg selv at løpet er kjørt. HVA skjer i "velferds norge"?
lindol
Sv: Frustrert mamma, skoleturen avlyst
21:27 12.10.2006
Åååååååå.....det er jo supertrist. Husker min tur i 6. klasse (leirskole het det da) som om det skulle vært i går. Det var jo noe vi gledet oss til i flere år. Nei, dette var trist å høre. Skikkelig nedtur for ungene da. Mitt forslag er å filleriste alle som har virket inn på denne avgjørelsen ;o)
Rosalille
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)