For dere med barn mellom ni og tolv år. Her kan dere diskutere og utveksle erfaringer.
ang leggetid
09:55 21.09.2006
Har en jente på snart 10 år,og vi har akkurat fått en liten babygutt,han er nå 6uker,storesøster forguder han,ikke noe sjalusi.
Det som er problemet er at hun ikke vil legge seg,hun skal være i seng kl 21,men det skjærer seg,ut på do,drikke vann, spørre om det ene og det andre..)) det er jo egentlig ganske normalt,men de to siste nettene har hun nektet å legge seg på rommet sitt,vil sove i dobbelsenga.... samboer som ikke er pappa til henne reagerer veldig negativt på det,skjønner han litt også men når hun blir nesten"hysterisk" GRÅTER veldig hvis hun ikke får lov til det... hva skal jeg gjøre...
Anonym
Sv: ang leggetid
20:39 22.09.2006
slik jeg ser det så kan jo det være en reaksjon på at hun nå har fått søsken og vil prøve dere ut, for å få bekreftet at dere er forsatt glad i henne. dette er jo en helt vanlig reaksjon. jeg vet at der er mange som har opplevd det samme. Noen jeg kjenner lot jenta sove på en madrass inne på rommet, og da gikk det hele over etter en liten periode.
håper det ordner seg for dere:o)
mari~2pp~
12:51 25.09.2006
Hun trenger nok litt ekstra mamma og trygghet. Hva med å kaste samboeren i jentas seng og la henne ligge med deg i dobbeltsengen noen netter? Det betyr for henne litt dårlig søvn pga babyen som får nattmat. Avtal at hun kan ligge en natt med deg i helgen, for eksempel. Syns forresten ikke samboeren din skal være så negativ til at hun vil sove med dere. Ganske normalt at 10 åringer vil det i noen situasjoner- han må nok bare venne seg til det.
Anonym
07:47 26.09.2006
Tusen takk for svar..))
setter pris på det. og vi har laget en avtale på at hun kan sovne i dobbelsengen, også bærer jeg henne inn når vi legger oss,det har fungert bra noen dager nå,sambo har ikke sagt noe på det.
Godt å høre at det er ganske så normalt,,jeg viste jo det,men sambo mere skeptisk..)) skal vise han svarene deres.
Ha en fin dag.
Anonym
09:06 19.10.2006
Mange som har det slik vil jeg tro.. Men når en jente begynner å bli såpass gammel er det jo på tide at hun får nok av søvn til en skoledag.
Om hun i tillegg har eget rom er det viktig at hun finner seg til rette der.
Det er jo ett tegn på sjalusi vil jeg tro... Det er jo ikke helt bra i så stor alder:-(
En baby kan jo være våken til kl 23 på kvelden så det er viktig at du setter grenser for leggetid osv.
Lykke til, alt ordner seg skal du se:-)
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem