Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Mobbing av barnet mitt

Her kan du legge inn hjertesukk om barnet ditt blir mobbet. Du kan både gi og få gode råd og generelt støtte.
Vennlig hilsen jordmor Siri
får ikke være med
23:43 17.09.2006
i veien hvor vi bor, er det 4 barn. 2 guter og 2 jenter. 3 av disse er jamngamle - ca 5 år, mens siste jenta er 7 år.

hun på 7 år liker av en eller annen grunn ikke gutten min.

vi flyttet hit i fjor før jul, og han har ikke gått i barnehage sammen med noen av dem. det var først i vår han virkelig begynte å være sammen med dem, da de begynte å være mer ute.

når ingen av de 2 andre er hjemme leker hun på 7 og gutten min fint sammen, men med en gang det kommer noen andre, prøver hun å dumpe han med en gang.

de andre 2 leker gjerne med han, men da blir 7 åringen sur og grinete. det er hun som er "sjefen" her. det har til og med skjedd at hun har gått hjem i "protest" over at de andre heller leker med sønnen min.

men noen ganger klarer hun å få de andre med seg på å fryse han ut. da kaller de han "dumming" og andre ting. til å begynne med slo de etter han også, men det fikk jeg stoppet rimelign kjapt ja.
jeg prøver å være ute så mye som mulig, for så lenge jeg er ute, tør hun ikke gjøre eller si noen ting..

hun andre jenta er snill og god, har aldri sett eller hørt at hun er slem mot gutten min når de er alene.
men gutten er ikke helt snill bestandig. han har jeg måttet snakket med flere ganger. han kaster ting på sønnen min, dytter, beskylder han for å stjele osv osv
når gutten min har en leke som naboen vil låne, så tar han det bare, men det er ikke like selvfølgelig andre veien.

mora hans har også snakket med han om det, hjelper en liten stund, men så lenge hun eldste bestemmer tror jeg ikke det blir bedre.

forige helg toppet det seg synes jeg. hun på 7 hadde fødselsdag.
hun hadde snakket om dagen hele uka, så vi var vel informert om begivenheten. han ble ikke invitert, noe jeg ikke tenkte så mye over, hun er jo tross alt så mye eldre. tenkte hun innviterte de i klassen.

så oppdaget jeg på lørdagen at de andre 2 i veien her var innvitert, det var kun sønnen min som ikke var bedt!!!
hun jenta bor i nabohuset, jeg kunne jo ikke la sønnen min være ute. hadde så vondt i magen, viste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. der lekte en hel masse barn ute i hagen, med kaker og godte poser og gud vet. også ble ikke gutten min bedt!!

mente de at han skulle stå på utsiden av gjerde å kikke på???

blir helt kvalm av å tenke på det!

greit av jentungen ikke har helt sansen for han, men foreldrene hennes burde da tenke lengre enn å innvitere alle andre og ikke han?
eller er det jeg som tenker rart her?
jeg ville i allefall invitert alle i veien!

i dag fortalte hun på 7 at de hadde ikke innvitert han pga det var så mange som skulle komme, så da måtte de bare kutte ut noen. (jeg spurte ikke altså, var hun som sa det av seg selv.)

er så glad jeg skal flytte herfra snart. har ikke lyst å bo her en eneste dag til!!!
håper det blir litt bedre for gutten min der vi kommer neste gang

Anonym
Sv: får ikke være med
03:14 23.09.2006
Foreldrene burde ha tenkt seg om, ja. Syns synd på deg og barnet ditt, men husk at slike lekeforhold i barndommen ofte er litt sånn hat-elsk. Sønnen min har en stebror som hen leker kjempefint med, men som også kan prøve å "dumpe" sønnen min hvis noen mer attraktive er i nærheten. Heldigvis har ikke poden merka så mye til det, for vi bor ikke sammen alle sammen hele tida, vi har noen flere barn her annenhver helg, og da er jo sønnen min fortsatt på hjemmebane, mens stesøsknene ikke er så etablerte i nærmiljøet. Men det er vondt å høre at min manns sønn - som jo er en glad og fornøyd klekekamerat til vanlig - plutselig kan slå om og si"jeg liker ikke eg" eller "nå er jeg lei av deg" og så klage til pappa om at han vil besøke en kompis et annet sted. I de korte samværstidene syns jeg de burde holde ut hos oss, men pappaen syns visst ikke det gjør noe, han kjører villig i vei.
Pashla
16:41 9.12.2006
Helt enig at foreldrene hennes burde tenkt lengre ja. Skjønner veldig godt at du har vondt av sønnen din. Det hadde jeg også hatt om det hadde skjedd mitt barn. Vi oppfordrer datteren til samboern min at alle kan leke sammen uansett..

Barn kan være ganske ekkle mot hverandre desverre. Men det er som regel de som "mobber" som ikke har det så godt da..
oslojente80 Mina f 07.09.06
03:12 4.06.2008
Her snakker du om barn,... Dette er en sak for foreldre.. Ansvarlige voksne. Ta kontakt med de det gjelder, så dette ikke utvikler seg.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)