Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt: 9-12 år

For dere med barn mellom ni og tolv år. Her kan dere diskutere og utveksle erfaringer.
Går i søvn?!
 10:01 15.09.2006
Sønnen min(eldsteman) som er nettopp blitt 13 år går av og til i søvn.Det som er skumelt er at han tar med seg dyna og går ned til badet(har egentlig bad også oppe hvor han sover men han sansynligv. ikke er klar over det når han sover:-))Han husker ingenting selvf...merker bare når han er tilbake i sengs at han hadde glemt dyna et eller annet sted.
En gang sov også mora mi oppe i samme etasje og "stoppet" han liksom da han var på vei til trappa midt på natta!!
Noen tips?
stoltmamma
Sv: Går i søvn?!
 14:06 15.09.2006
Veldig vanleg å gå i søvne i den alderen, trur eg. Guten min (han er berre 9) har gått mykje i søvne opp igjennom. Spesielt i periodar når han har vore spesielt trøytt og sliten, og i vokseperiodar. Han kan finne på mykje rart, men klarer heldigvis ikkje å låse opp ytterdører i søvne - det er mitt største mareritt.
At dyna blir vekk kan de jo løyse med å knyte den fast... Veit ikkje om andre tiltak - skal vel helst ikkje vekke dei heller....
Anonym
Sv: Går i søvn?!
 19:05 28.09.2006
hei, jeg har en gutt på 11,5 år og han har gått i søvne siden han var rundt 5 eller 6 år. Det jeg har sett er at dette har avtatt. Før var det kanskje flere ganger i uka, men nå er turene redusert betraktelig. Kanskje toppen et par ganger i mnd. Han har også tatt med seg dyna på badet, skrudd på vannet og gjort flere andre merkelige ting. Jeg har observert han flere ganger, og selv om han gjør rare ting, så er han ikke veldig klønete eller vimsete. Har aldri hørt om noen som har skadet seg på slike nattevandringer. Vi har vært så heldige at han som regel går i søvne før jeg har rukket å sovne, så jeg har hørt han og sett han. Vel, vile bare si at det kanskje ikke er så farlig, selv om jeg bare kan snakke ut i fra egne erfaringer. Hva er det verste som kan skje hvis han legger seg uten dyne? ,,,,,,han kan bli kald, kanskje?
anne69
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------