Denne debatten er for alle som ikke er medlemmer av en kjernefamilie, og det er vel de aller fleste. Her kan du komme med hjertesukk og dele erfaringer med andre så mye du orker!
Her er anonymknappen tatt bort.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Kommunikasjon mellom mor/far når det er dine/våre barn?
10:42 13.09.2006
Ønsker å spørre dere om hvordan familien fungerer når det gjelder kommunikasjon rundt dine barn, og din nye kone som har fått ditt barn eller venter barn?
Slik som når besøksmønsteret endres utover avtalen, pleier du da å prate med kona de eller bare tar du avgjørelsen på egenhånd?
Er dere flinke til å kommunisere om hvordan dere mener man bør ha det i hjemmet?
Grunnen til at jeg spør er at jeg føler jeg veldig skjelden blir informert og inkludert i noe som helst når det gjelder å snakke om avgjørelser ang barnet til min samboer. Dette er veldig vanskelig å frustrerende for meg.
Anonym
Sv: Kommunikasjon mellom mor/far når det er dine/våre barn?
08:32 14.09.2006
Dytter
Anonym
13:09 15.09.2006
Se debatten på mine&dine på barn i magen- omhandler akkurat det du spør om ;)
19:22 26.10.2006
ser det er en tid siden du la inn dette innlegget, men vil svare for det.
dette er noe du er nødt til å ta opp med han. du har rett til å vite hvem som skal bo hos dere, og når de skal bo hos dere. dette må du kreve!
en blir jo gal om en ikke kan planlegge litt.
hos oss var problemet mer fra dag til dag. eksen ringte å spurte om han kunne hente barna etter skolen, om han kunne ha dem på kvelden etc. han ringte alltid meg like etterpå å spurte om det var greit, da var det veldig vanskelig for meg å si nei, noe jeg aldri har gjort, uten å ha veldig god grunn. da kommer en i en situasjon der han spør, jeg svarer ja, men ikke ut av min frie vilje, mer fordi han blir skuffa om jeg sier nei.
til slutt sa jeg at ting var gått for langt, at de fikk holde seg til avtalen, var ikke det nok fri for henne fikk hun gi han mer. fikk han ikke nok tid med ungene fikk han be henne om å få mer samvær i avtalen. orker ikke å leve helt uforutsigbart, det er svært slitsomt.
sikkert litt på siden, om det er de store endringene de fatter over hodet på deg. da må du i allefall få være med på å bestemme. helt klart, det er jo ditt hjem også.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem