Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt: 9-12 år

For dere med barn mellom ni og tolv år. Her kan dere diskutere og utveksle erfaringer.
hjelp..hehe brev ifra de små!!!
 22:19 10.09.2006
Er det flere her inne som får "brev"av sine barn? Min jente på 8,5år skriver det til meg hele tiden. spes. når hun er sinna.Fikk et nytt idag der det sto: dette er det siste brevet ifra meg. du er dum og stygg. videre skriver hun at hun ikke passer inn her hos oss. Det er nok sjalusi inne i bilde. hun her en mindre bror. Men for 10mnd siden kom det en ny lillesøster.
Anonym
Sv: hjelp..hehe brev ifra de små!!!
 14:11 15.09.2006
huff da... du må kanskje prøve å få litt åleinetid med henne, og på ein eller annan måte vise at ho er viktig for deg og resten av familien. Det er ikkje godt for henne viss ho trur at det ikkje er plass til henne i familien meir. Be henne om hjelp, og ros henne masse ved å seie ting som "eg veit ikkje kva eg skulle gjort uten deg"...
Guten min på 9 skriv berre koselege brev. Når han blir sur skriv han det opp i ei hemmeleg bok som ungane hans skal få sjå, slik at dei forstår at han og hadde det vanskeleg som barn :)
VesleMeg
 11:47 19.10.2006
Høres ut til at det er sjalusi med i bildet her. Barn kan fort føle seg tilovers når de får nye søsken, å det er da spesiellt viktig å fortsette å gi de store barna oppmerksomhet.

Det hender at jeg får såkalte sinnabrev fra min datter, hun er enebarn og har ingen å dele oppmerksomheten med. Men hun er en person som skriver veldig mye, hun skriver stadig små beskjeder, både hyggelige og mindre hyggelige.
-Maja-
 23:18 19.10.2006
Skriv et brev tilbake til datteren din med bare fine ord. Det tror jeg hun vil sette pris på. Vis at du forstår hennes følelser og at du setter pris på henne.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------