Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt: 9-12 år

For dere med barn mellom ni og tolv år. Her kan dere diskutere og utveksle erfaringer.
Hva "leker" 10 åringene deres med?
 11:07 6.09.2006
Her har jentene hadde ryddesjau på rommet sitt, opptil flere ganger. Hver gang plukker de ut ting de ikke vil holde på med lenger. De er 10 og 11 år. Hos10 åringen som har ganske lite rom er det sannelig ikke mye igjen....

Hun har pc, og hun har tegnesaker, klistremerker, litt sminke, pynt og dill. Det har slått meg at det eneste hun kan gjøre når hun har inn venner er å sitte på pc'en. Så nå har jeg tenkt at hun må få noe som passer mer til hennes alder der inne...

Tenkte på hobbysaker, men hva? Helst noe de kan klare alene - slik at hun kan holde på sammen med venner. Vi har mye hobbystæsj, men hun vil som regel ha hjelp - og det er jo greit. Men enkelte dager hadde det jo vært fint at de kunne holde på på egen hånd.

mammatil3
Sv: Hva
 12:05 6.09.2006
Perler (lage ordentlige smykker), ulike formingsting, ballspill, sprettballer mot vegg, "Per på boks", går i svømmehallen, hører på lydbøker, leser blader og bøker, lager ulike klubber med venner, lager papirdokker med moteklær, tegner, store puslespill, scrapping- og selvfølgelig PC og tv. Jeg har lært jenta mi endel om fotobehandling, slik at hun legger inn bilder fra digitalkamera, redigerer bilder, kombinerer med paint, printer ut, scanner etc. Her har de laget "tegnefilm", brukt webkamera til å lage animasjonsfilm (med bratz dokker) . Syns dette er en kjekk måte å bruke data på for henne. Hun er faktisk mye flinkere enn meg nå, spesielt til å lage stilige rammer etc.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------