BarnetMitt: 9-12 år
For dere med barn mellom ni og tolv år. Her kan dere diskutere og utveksle erfaringer.
tisse ut.....trenger råd fort |
10:38 23.08.2006 |
|---|---|
...hei...første gang jeg er her inne :) vi har en gutt (dvs-han flytta hit til pappan sin til jul)...som tisser seg ut av og til... Ikke om natta-så han er fult klar over hva han gjør... han orker bare ikke å gå på do... vi har snakka om dette å han har lovd å si fra når det skjer..gang på gang... NÅ er han på skolen(første skoledag :) )- å jeg fant ei tissetruse i skittentøyet fra i går :| Blir så frustrert jeg...har er jo 10 år å jeg tør ikke tenke på hva kompisene vil si hvis de merker det... å det jeg lurer på nå er hva jeg skal si til han når han kommer hjem nå...kjenner at jeg er litt forb.... sjønner dere (å det er vel ikke no løsning)..... Pappan hans er på fisketur så vi er alene hjemme-jeg kjenner han ganske godt så det er ikke det at jeg ikke kan si noe... Det hører kanskje m til historien at mamman ikke har vært så flink å følle han opp (med tannpuss,lekser,påkledning osv....) Hen lærte seg ikke å lese før han kom hit. åsså har han vært fæl til å lyge (noe som jeg ikke kan fordra)-og han vet nå at det ikke er ok..... Lurer på om noen kan gi meg et godt råd... (vi har fra før av blidd eni om at han ikke får overnatte før han har slutta med uttissinga)- en gang vi var på hytta-gikk han så lenge med tissetrusa at han fikk kjempesår å vi måtte avbryte turen å dra hjem å dusje......... som dere sjønner litt frustrert nå |
|
| Anonym | |
Sv: tisse ut.....trenger råd fort |
22:04 23.08.2006 |
|---|---|
Det har iallfall ikke noe med biomor å gjøre, så det er sagt. Noen barn har dette problemet og sånn er det bare. Det kan være fordi han har flyttet til dere og at det er en stor omveltning for han. Jeg ville tatt han med til legen. Legen kan henvise til sykehus. Der får hun utført en us. som sjekker at alt er i orden. For siden han er 10 år kan det faktisk være noe fysisk galt med gutten!!!!!!!!! Ikke gi han skyldfølelse! Fortell han at du er bekymret for at han skal bli mobbet på en medfølende måte. Ikke bli forbannet, det hjelper ikke. En truse er en truse, kast den om den er for motbydelig! Spør om han føler at han ikke klarer å kontrollere, om han faktisk er inkontinent. Et lite inngrep kan fikse dette. Jeg har selv en datter på 7 med samme problem. Vet det er frustrerende og det renner over for meg, men jeg har hatt dette problemet i fire år!!! Det har ikke du, så jeg syns du skal gå den rette veien først. Jeg har gjort alt dette, bortsett fra at vi ikke fikk gjennomført cystoskopi fordi datteren min vegret seg. Men jeg skal få henne innlagt en dag så hun kan få medisin som gjør at hun blir likegyldig og i etterkan glemmer. For er det noe biologisk med henne som kan fikses, skal ikke jeg ødlegge resten av årene hennes med kjeft og fanteri pga gule truser. Samtidig som at det iririterer vettet av meg, så er det også min største bekymring at hun skal bli mobbet. Og det er et større problem!! |
|
| Heidi m beibi=)05.12. <3 <3 | |