Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt: 9-12 år

For dere med barn mellom ni og tolv år. Her kan dere diskutere og utveksle erfaringer.
Vonde tanker
 20:59 18.08.2006
Jeg har en sønn på 11,5 år, Han har slitt endel med at han er redd om kvelden, han tenker på alt mulig som kan skje, innbrudd, brann, bilulykker og alt mulig annet, både ting som faktisk kan skje og ting som er veldig usansynelig. Problemet er at det bare blir værre, han begynner å bli på grensa til nervøs, Hovedredselen er jo at vi alle skal dø(han selv og oss han er glad i), og det syntes han er så fælt(skjønner jo det ,men) hvordan få han til å ikke tenke på dette hele tiden???? Vi bor på bygda og lever et rolig liv uten spes problemer i fam, ikke drikking eller andre uromomenter, er i det store og hele en harmonisk normal familie. Setter stor pris på seriøse tilbakemld :-)
Anonym
Sv: Vonde tanker
 23:18 18.08.2006
dette synes jeg du bør prate med f.eks. helsesøster med.Er han glad og harmonisk på dagtid? Hvordan fungerer han på skolen, faglig og sosialt?
Hvis du føler at det er mer enn du klarer å løse opp i sammen med han, synes jeg du skal søke hjelp.
ruth cole
 18:12 19.08.2006
Han er kjempeglad i skolen, er flink faglig og trives godt, på dagtid er han med venner og har det bra, det er bare når han skal legge seg tankene kommer, (det er ikke et triks for å være lenger oppe) jeg ser på han at han er frusterert selv også for at han ikke klarer å tenke på kosligere ting. Vi har pratet mye om dette, men jeg kan jo ikke styre tankene hans, sier at han ikke skal være redd, men han tenker ......Hva om.......også klarer han ikke å stoppe. Har tengt på å kontakte helsesøster jeg også, ville bare lufte det her først

HI
Anonym
 12:12 20.08.2006
Ta ham med til fastlegen og prøv å få henvisning til psykolog. Pass på at dere finner en GOD psykolog.
Min datter var veldig, veldig redd da hun var mindre, og i åtteårsalderen var det så lle at vi alltid måtte sitte på rommet hennes til hun sovnet, og noen ganger våknet hun om nettene og var så redd at hun ikke engang roet seg når vi kom inn, for da tenkte hun at det egentlig ikke var oss, men noen slemme som hadde "inntatt" oss.

Vi fikk en ekstrent god psykolog (etter å ha møtt en dårlig en som bare ville snakke med oss, ikke med jenta).
Han snakket med henne 3-4 ganger, trente henne i teknikker for å mestre angst, forklarte henne hva angsten egentlig var osv. Og etter det har hun klart å takle redselen.

Han sa at alle er redde for ting, men noen mennesker har en sånn fantasi at de ikke klarer helt å si til seg selv hva som er rimelig og hva som ikke er rimelig å engste seg for.
Det var dette som var essensen i hans opplegg: vise henne hvordan man godt kunne la seg slev bli redd, men å mestre redselen slik at den ikke tok over og hindret henne i å leve som normalt.

Hun er nå snart 13 år, og veldig trygg.

Lykke til med gutten din!
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------