For dere med barn mellom ni og tolv år. Her kan dere diskutere og utveksle erfaringer.
"lommemannen"
21:46 14.08.2006
Leser i nyhetene om den såkalte "lommemannen" og lurer på om dette er noe jeg bør ta opp med min 9 år gamle sønn? Og i tilfelle hvordan? Det hender han og jeg er i svømmehallen bl.a. og da er han blitt så stor nå at han skifter alene i herregarderoben. Må si jeg kvier meg litt ekstra for det nå. Har jo alltid advart han mot å bli med voksne hjem/ inn i bilen o.l. fordi ikke alle voksne er snille. Men jeg har ikke lyst til å gå i detalj på hva "slemme voksne" faktisk gjør med barn.
Er det noen som har pratet med barna om seksuelle overgrep? hvordan går man frem?
Anonym
Sv:
22:36 15.08.2006
Jeg tar ikke dette opp med mine sønner. Jeg har før tatt opp dette med at de ikke skal ta kontakt med fremmede, og tror at de sjønner hva som kan tolereres og ikke av fremmede. De hører jo om tilsvarende på nyhetene og litt i aviser. Mine er 6,11 og 14. Den minste har jeg stort sett oppsikt med ennå og de andre føler jeg er skeptiske nok til fremmede. Men det er ikke lett dette her, med alle de perversiteter som finnes i denne verden. Vi som foreldre må finne en balanse gang slik at våre barn ikke blir for redde for å oppholde seg utenfor husets trygge vegger, samtidig som de er veldig obs på at det er en del der ute som ikke vil oss vel.
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem