Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Mine, dine og våre barn

Denne debatten er for alle som ikke er medlemmer av en kjernefamilie, og det er vel de aller fleste. Her kan du komme med hjertesukk og dele erfaringer med andre så mye du orker!
Her er anonymknappen tatt bort.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Vi har hans barn på fulltid
 00:25 6.08.2006
Jeg har vært så heldig at jeg har fått to nydelige ste-døtre på 8 og 10 år som bor sammen med min samboer og meg på fulltid.
Min samboer har vært alene med jentene siden deres mor flyttet i 99, og hun har hatt veldig lite kontakt med dem etter det.Hun bor nå i utlandet.
Jeg har selv to barn på 6 og 8 år som er hos oss annenhver uke, og forholdet mellom barna er upåklagelig!
Jeg har på kort tid blitt ekstremt knyttet til ste-døtrene mine og de til meg, og jeg har, merkelig nok, alllerede blitt like glad i dem som i mine egne barn (vi har bodd sammen i litt over ett år).
Jeg har en teori på at jeg har fyllt deres behov for en mamma, og de mitt behov for å få være mamma på heltid....
Noen som har opplevd noe lignende...?
I tillegg har min samboer ikke juridisk foreldreansvar for jentene.... Det har deres mor alene, og hun nekter å gi fra seg, på tross av at hun ikke har kontakt med barna.... Jeg er nå livredd for at noe skal skje med min samboer, og at jeg skal bli nødt til å sende dem fra meg til en mamma i ett annet land som ikke kjenner dem overhodet... De er mine jenter også!!! Det er meg de kaller mamma, og jeg som følger dem opp i hverdagen....
Må få¨tilføye at min samboer IKKE har jaget moren deres vekk... Hun har selv valgt å reise fra landet etter at hun hadde rotet det til på alle områder, økonomisk, jobb, familie, venner etc.... Hun etterlot også en eldre sønn til sin far da hun dro...
Vi har startet på jobben for at han skal få foreldreansvaret, men jeg er litt i tvil om hvor mye jeg skal blande meg opp i det.. De er jo faktisk ikke mine jenter, egentlig...
Men jeg føler det som om de er mine og jeg har faktisk vært inne på tanken på adopsjon etterhvert..... Er dette helt feil av meg?? Jentene har jo en mamma.... Selv om hun ikke synes å bry seg om dem....
Det er vanskelig å beskrive denne situasjonen med få ord, for dette er komplekst!! Noen som har opplevd noe lignende....??
*Trine*
Sv: Vi har hans barn på fulltid
 14:42 11.09.2006
Vet akkurat hvordan du har det =(
Men dette forumet er litt for åpent til at jeg ønsker å diskutere min historie.
Men far til barna kan jo dokumentere at barna bor hos ham og at biologisk mor ikke befinner seg i landet. Dessuten har disse to barna rett til å selv uttale seg i saken nå så det er bare å kjøre på så står dere meget sterkt i den saken der. Kontakt advokat, så blir det innkaldt til megling dersom det ikke allerede har funnet sted, ev ny, siden er det bare å sende en stemning der han krever oreldreansvaret for dem.
Adopsjon på sin side en en mye mer komplisert og vanskelig prosess. Det skal meget tungtveiende grunner til for at du kan få adoptert dem mot mors vilje (nestenumulig)

Håper dette ga deg noen svar =)
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------