Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt: 9-12 år

For dere med barn mellom ni og tolv år. Her kan dere diskutere og utveksle erfaringer.
10 år og mensen
 20:44 30.07.2006
Datteren min fikk menstruasjon i fjor. Da var hun 10 år. Selv fikk jeg det da jeg var 11 år, og jeg regner med at det er arvelig til en viss grad.

Flere med jenter på 10 som har fått menstruasjon?
Anonym
Sv: 10 år og mensen
 13:17 2.08.2006
Min datter blir 11 nå og er veldig langt utviklet, noe jeg ikke helt forstår da alle i min familie ikke fikk mensen før vi ble 13/14 år.
Men må ikke glemme at det er også andre gener her også, pappas gener. Jeg synes det er ALTFOR tidlig.
Anonym
 12:01 12.08.2006
Hei. Jentene i min familie innkludert meg selv, har også kommet i tidlig pubertet og fått mensen i 10 -11 års alderen. Er vel til en arvelig i følge legene.
Koalawoman
 00:31 18.08.2006
Datteren min var 11 år og 10 mnd da mensen kom, og jeg var vel omtrent på samme alder da jeg fikk mensen.
Dette sies fra vitenskapelig hold at det skal være arvelig fra mor til datter. Men det skjer nok noen unntak her.

Leste i en bok at man skal snakke med sin mor om hennes "plager" for å finne ut hvordan underlivet vil "oppføre seg" gjennom livet, både når det gjelder mens, smerter, graviditet, osv.
sisselbo
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------