Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

BarnetMitt: 9-12 år

For dere med barn mellom ni og tolv år. Her kan dere diskutere og utveksle erfaringer.
Ville dere latt deres 10 åringer se filmen "Pirates og the caribien" på kino?
 00:35 21.07.2006
Er litt usikker jeg, vet egentlig ikke helt hva filmen handler om Har sett reklamen, og synes kanskje den ser litt voldsom ut. Eller er jeg bare litt hønemor nå?
Anonym
Sv: Ville dere latt deres 10 åringer se filmen
 13:00 21.07.2006
Jeg har hørt at den er veldig skummel, men det kommer jo an på barnet ditt.
Jeg har to ganske pysete jenter på 12 og 9. Den eldste får se den, men ikke den yngste.
Jeg tror kanskje ingen av dem hadde fått sett den i 10-årsalderen, men er litt usikker.
Anonym
 15:18 26.07.2006
Det kommer vel an på hvem han skal gå sammen med? Barn ser mye voldsommere filmer idag (på TV og ellers) enn hva vi gjorde da vi var barn, men det er stor forskjell på å sitte i kinomørket alene med noen kompiser, og det å være der med noen kjente voksne! Min 7-åring så filmen sammen med sine 10- og 16 år gamle søsken, det var visstnok bare grøssende kult.
høne- mor
 20:45 28.07.2006
Jeg har ikke barn, men ville ALDRI latt barn under 15 år se denne filmen. Jeg og en venninne så den - en flott film - men vi ble kvalme av diverse døde kropper/ fugler som spiste døde kropper/ insekter som krøp i døde kropper. Og vi er begge 26. IKKE en barnefilm!!!
Det skal legges til at det var flere unge barn i kinosalen denne kvelden og de blunket ikke en gang. Barn er ikke redde for noe lenger, det er ganske skremmende.
lindahong
 20:48 30.07.2006
Datteren min på 11 år har sett den, og jeg hadde ikke hatt betenkligheter med å latt henne se den i fjor heller.
Men man må selvsagt tenke på at barn er forskjellige og at de dermed kan reagere forskjellig på akkurat den samme opplevelsen. ;)
Anonym
 21:17 21.08.2006
Datteren min på 10 år skal se den når den kommer på DVD, hun så den forrige også.
Har ingen betenkligheter med det ;-)

Klem
Elisabeth79
 10:12 13.09.2006
hei jeg tok min 10 år gamle sønn på den filmen og den var da ikke så skummel at de ikke kan se den. noen små tilfeller stokk hen , men koste seg skikkelig med den. de spiller faktisk verre spill. kjekk og grei film synes nå jeg
huldra68
 12:03 18.09.2006
jeg har ingen betenkeligheter med og la min 9 åring se denne filmen (vi er veeeldig strenge foreldre hva det anngaår data/tvspill og sånn) men dette er en ordntlig eventyr film med ekte pirater!!! :)) barna må få lov til og oppleve dette vidunderlige eventyret...og skummelt...det er skummelt med tusser og troll og..lenge leve den eventyrlige fantasien :) her er både mor og sønn pirates`fans ! :) må bare tillføye at d er jo flott at filmer en syns kan virke litt skummle sees sammen med voksne.
mia_x
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------