Skriver det jeg kommer på, så håper jeg at noe kan være til hjelp:)
Vi har reist til Thailand (Patong) hver vinter med små barn, og det har alltid gått kjempefint. Barna våre har vært 3 mnd, 1 år , 1,5 år og 3,5 år når vi har reist, og det har vært like kjekt med alle.
Jeg vil anbefale at dere tar med bleier nedover, for bleiene er dyre og ikke like gode som her. legg dem under vogna når dere pakker, så slipper dere å fylle koffertene med det. Barnemat har de også der nede, men vi har tatt med det også. men vår erfaring med barna da de var rundt 1 år, var at middagsglassene i stor grad forble uspist. Vi tok med knekkebrød og litt pålegg, og barna ville heller ha det. Og på restaurantene har de jo barnemenyer, så det er ikke noe problem.
Vi har aldri brukt klær med solfaktor på våre barn. Synes det blir litt drøyt når der et ca. 40 grader... Ta med høy faktor, solhatt som dekker ører og nakke og noen tynne, lyse t-skjorter med kort og lang arm, i tilfelle solbrenthet.
Vi var på båttur i fjor, tok long tail båt fra Patong, og på den båten var det ikke redningsvester til andre enn voksne...Rart at de ikke har det, siden det er turistene de lever av:(
Ellers kjøpte vi et badebasseng der, slik at barna kunne duppe seg oppe ved solstolene, og gjett om de som jobbet på stranda var med og bar vann da! Og om kvelden tok de vare på det, slik at vi slapp å ta det med opp til hotellet. Kjempeservice...
Barna våre har fått hepatitt A vaksine, det andre dekkes av vaksinasjonsprogrammet.
Jeg kunne ha skrevet MYE mer, men det ar nok bedre at du spør hvis du lurer på noe:)
Håper dette var litt til hjelp, og en ting til: Gled dere! Forresten: hvor skal dere? |