Har du et barn som sliter litt med vennene sine kan du lufte frustrasjonene dine her, få gode tips eller gi andre gode tips. Dette er et av de virkelig vanskelige forholdene ved det å være foreldre.
Vennlig hilsen jordmor Siri
hvilken tid på døgnet pleier dere å be barn i barneselskap ?
18:18 28.06.2006
Og hvor mange barn pleier dere å (orke ) å be ?
Dette avhenger jo selvsakt av barnets vennskapskrets, og husrom, men sånn ca vært morro å høre.
Datteren min fyller 5 år neste onsdag, og hun har lagt store planer om hvem hun skal be. Jeg har nå kommet opp i 10 barn, medregnet 4 søskenbarn. Vi har enebolig, og forholdsvis stor tomt å boltre seg på. Saken er, at jeg ikke er noe særlig til selskapsdame, og det verste jeg vet er å servere. Heldigvis har jeg en flink mann/pappa. Håper på varmt og pent vær, så vi kan sitte ute ;-).
Jeg ER mamma--venter på nr 2 !
Sv: hvilken tid på døgnet pleier dere å be barn i barneselskap ?
00:17 29.06.2006
Det varierer, en gang midt på dagen passer vel for de fleste.
10 barn er passe, synes jeg. Omtrent det samme som jeg har pleid å invitere.
Jeg synes faktisk det er gøy med barneselskap, gleder meg like mye til hvert år. Det er planleggingen jeg ikke liker.
Lillefot
13:51 1.07.2006
På 4årsdagen til jenta mi hadde vi selskap på lørdag fra 13-15.
Hadde til sammen 10 barn, noe som var helt greit. Tror det hadde blitt kaos med flere.
08:58 2.07.2006
I helger fra 14.00 og utover.
uke dager fra 16.30.
så vil jeg komme med tips.
I Jenta mi sitt selskap var langtau en hit:)
Anonym
20:24 6.07.2006
Vi har hatt barneselskap for jenta vår to gonger. Og har hatt selskapet på lørdager fra kl 12 eller 13, og så har det vart i to timer.
Mannen har pleid å lage varmmaten (pølser/spagetti) og eg har laga kaker og dessert...
18:06 17.07.2006
Jeg er ikke mamma, men jeg har da vært barn selv!
Vi pleide å dele selskapene opp i to runder vi.
En dag for familie...kusiner, fettere osv... Nå har jeg maaaange kusiner da..rundt 20 stykker... Så jeg fikk kun be de på familiefesten og ikke sammen med de andre vennene mine, selv om jeg og et par av mine kusiner hadd felles venner og gikk på samme skole.
Og en dag til venner.
Men vi var under ti stykker hver gang. Max-tallet til mamma var ti stykker. Vi bodde i en tre roms leilighet.
Det er ganske mange man skal følge med på tross alt!
Og jeg må si at jeg gleder meg til å bli mamma en dag, og jeg gleder meg til å holde bursdags selskap!
23:18 6.08.2006
16-18.30 da har du ca 30min.-1 time med mat og evt gaveåpning...en time til lek...og siste halvtime til barnetv.....skal ikke vare så alt for lenge et selskap i den alderen...men samtidig er det en dag i året..og barna elsker jo selskap.....
13:47 9.08.2006
man pleier vel ikke å se barnetv i bursdagsselskap? da sønnen min hadde femårsdag tviler jeg sterkt på at de hadde hatt ro på seg til å sitte å se på barnetv...
Foreløpig har bursdagsselskapene min sønn har vært vart fra 17-19 på hverdager, og om det har vært i helga mener jeg det har begynt enten 13 eller 14 og vart i to timer. I bursdagen han skal i i morgen starter 17.30 og varer i to timer, det er nok et bedre klokkeslett for da blir det ikke så mye mas med å komme seg hjem først. Dessuten er ungene blitt så store at de legger seg litt senere...
21:09 12.09.2006
Vi pleier å invitere til barneselskap på lørdager fra 13-15. Til nå har vi ikke invitert barnehagebarna, så da har det vært ca 6 barn i selskapet. I år kommer vi til å invitere guttene i hans kull i barnehagen også, så da blir det ca 10 totalt (han blir 5 år).
21:19 13.09.2006
Vi inviterer kun i til bursdagsselskap på hverdager for barnehage- og skolevenner. Familieselskap er noe annet synes jeg. Vi inviterer vanligvis fra 17.00/17.30 til 19.00/19.30
Personlig hater jeg at ungene mine inviteres på lørdager fra 13.00 til16.00. Da er jo alle famileplaner utelukka den helga.