Her kan du lufte tankene dine og kanskje en og annen frustrasjon om det å ha barn på barneskolen eller kanskje å være lærer på barneskolen? Her kan man også høre om hvordan det er på andre skoler, kanskje få tips til å ta med seg videre til skolen der dine barn går. Fyr løs!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Lurer litt ang yttertøy på skole og SFO..
20:52 18.06.2006
Mor til min stesønn mener at det må kjøpes inn 2 regnsett, et til å ha hengende utenfor klasserommet, og et til å ha til SFO`en. Luerer på, er det virkelig nødvendig? Der jeg har sett har de bare en hylle/knagg og den brukes til begge deler...eller?
Håper på svar før vi går på shopping:o)
Sokketrollet
Sv: Lurer litt ang yttertøy på skole og SFO..
15:06 19.06.2006
Hei,
Det kan høres mye ut, men når man er midt oppi det skjønner man at man faktisk trenger to sett. Du kan eksempelvis ha et sett på SFO og et vekselvis hjemme og på skolen? Man trenger jo også regntøy i helger og utenom skoletiden?
Anonym
09:30 20.06.2006
Vi har dobbelt opp av det meste. Har helt siden barnehagen passet på å ha et fult skift med innerklær, støvler, regntøy og dress på plass i bhg/skole/SFO.
Det ene settet har vi hjemme og bytter om det på skolen blit vått og skittent.Viktig med ekstra sko/støvler da det tar lang tid å tørke sko.
Det er utrolig praktisk å ha dobbelt opp. Ville derimot ikke hatt to sett på skolen, men heller hatt et sett hjemme....
Skyggen
14:38 23.06.2006
Dette hadde ikke jeg heller syntes var noe nødvendighet.
oslojente80* 17.09.06*
13:55 27.06.2006
Greit å ha 2 sett, for da er det ene i vask når det andre er ibruk...
Men å ha 2 sett på skole/SFO er nok ikke nødv..
Anonym
13:57 27.06.2006
Men når jeg tenker meg om... det er kanskje lurt med et sett på skolen og et på sfo...
For, hvis elevene har vært ute hele dagen på skolen og er kliss våte, har de ikke noe å ha på når de skal ut på skolen...
Anonym
10:51 29.06.2006
Selvfølgelig er det kjekt,men ingen nødvendighet. Hvis du vil ha tips om regntøy, er Reflex billig og godt. Koster ca. 300 kr.
sofagrisen
09:34 2.07.2006
Det kommer jo ann på hvis sfo og skolen er på samme plass kan han ikke bare gå og hente det. Hvis det ikke er på samme plass kan jo det være lurt, ja. kaphal eller lindex sitt kom best ut i test og det tror jeg var ganske billig ..:)
NEI, det trenger du ikke, blir barnet våt på skolen praktiserer dei fleste skoler/sfo tørking av klær i siste dobbelt time før sfo.
Har aldri sett noen med to sett på min skole og har aldri fått intrykk av at mine trenger det der dei går heller.
Anonym
22:02 20.08.2006
Har man råd til 2 sett av det meste så ok, men det har iallefall ikke vi. Da tar jeg meg heller bryet med å ta med meg klærne og vaske de litt oftere. Det er dyrt nok som det er, og barn som vokser så fort.
Anonym
23:10 26.10.2006
Betviles sterkt- men praksis er forskjelling fra plass til plass- jeg ville heller ha tatt meg en prat med noen som har hatt barn eller har barn ved den SFO og skole det gjelder, og personalet der først og fremst:)
Akkurat ekstra regnklær er vel ikke så fryktelig kostbart hvis det kun skal være et suppleringssett, men hvis skolen og sfo skiller så fryktelig mellom seg, er det vel mer bekymringsverdig hvis du må ha dobbelt av alt annet ekstratøy framover- luer, votter, alt fra innerst til ytterst, vinterklær..og jeg tror ikke det fungerer med en slik politikk- de fleste skoler og sfo i den aldersgruppen der det er nødvendig med ekstratøy, har nok felleskurv for skole-sfo:)