Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Mine, dine og våre barn

Denne debatten er for alle som ikke er medlemmer av en kjernefamilie, og det er vel de aller fleste. Her kan du komme med hjertesukk og dele erfaringer med andre så mye du orker!
Her er anonymknappen tatt bort.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Hvordan fungerer stesøsknene sammen?
 21:20 16.06.2006
Her er det krangel annenhver helg mellom stesøsknene.
Mannen min har en sønn fra før av som er 8 år og vi har ei jente på 7 og en gutt på 3 år sammen.
Hva kan vi eventuelt gjøre for at de skal fungere noenlunde sammen?
Gulloingen
Sv: Hvordan fungerer stesøsknene sammen?
 17:41 19.06.2006
Her fungerer det helt flott. Jeg og min eks har fått nye barn på nytt og disse leker også sammen og liker å være sammen. Vi har til og med passet hverandres nye barn. Så det er mulig. Men tror vi er heldigere enn mange...

Vet ikke helt hva som kan gjøres. Kan det tenkes at han som ikke bor der fast, føler seg litt utenfor? Har han eget rom hos dere, eller må han dele med de som bor i huset...

Tror det er viktig for han som kommer å få litt ekstra oppmerksomhet, og at han kanskje får bitte litt alenetid med pappan sin, sånn at han også føler seg litt spesiell. Kan jo godt hende han er sjalu på de som bor i huset, og de føler kanskje at når han kommer endres rutiner..

Bare forslag, det er jo ikke sikkert noe av dette stemmer. :-)

Lykke til
Luka♡¯`°•.¸4barn
Sv: Hvordan fungerer stesøsknene sammen?
 08:15 20.06.2006
Her fungerer det veldig bra. Jeg har 2 jenter på 10 og 13,5 og samboeren min har en sønn på 8 som er hos oss 4 hver helg + vi har tvillinger sammen på 7,5 mnd.
Noe krangel kan det bli mellom han på 8 og hun på 10, men det går som regel fort over. 8 åringen har ADHD så han kan bli veldig fort sur, men jentene har lært seg å takle det og da går det bra.
Selv om han på 8 ikke er her så ofte så blir det ikke gjort forskjell når han kommer. Vi har regler som han må rette seg etter når han kommer og det er likt for dem alle.
Hemi
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------