Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Helsevesen og skoletannlege

Her kan du komme med gode og dårlige erfaringer og få tips og hjelp om du ikke får det du har krav på som foreldre. Eller om du har et hjertesukk å komme med på bakgrunn av dine erfaringer. Eller en gladmelding?
Vennlig hilsen jordmor Siri
skoletannlege er ikke bare skummelt og dårlig....
20:23 13.06.2006
Eldste jenta vår var til tannlegen for å bore i dag. Jeg grudde meg nok mest. Har selv enda ikke hatt hull i tennene, og kunne liksom ikke skjønne at hun ikke arvet mine tenner..... Og hadde ikke erfaring selv med boring (men har trekt visdomstenner, så jeg har de følt den ubehagelige sprøyta...) Så jeg var veldig spent. Ble ikke mindre urolig da navnet på tannlegen var veldig "utenlandsk" (jeg skjønte ikke engang om det var mann eller dame...). Selvsagt stolte jeg på at vedkommende kunne faget, men var litt spent på språket da. Og om dette var en slik "ut-og-inn vikar"
Viste seg å være en dame, og hun snakket nesten flytende norsk, så der var en bekymring mindre.
Hun var flink til hele tida å forklare hva som skulle skje og at jenta mi skulle løfte handa om det gjorde vondt (skulle prøve uten bedøvelse, siden det var et veldig lite hull). Hun løftet da handa en gang, og da tok hun er liten pause og etterpå sa hun at hun (tannlegen altså, ikke jenta mi...hehe) skulle telle til tre, og så stoppe. Dette gjorde hun flere ganger, så var boringen ferdig, fylling ordnet hun og hele tida snakket hun til jenta mi.
Hun måtte også ta et røntgen av fremtennene (slo dem på ei huske for 1 1/2 uke siden) for å se om det fortsatt så greit ut. Og hele tida forklarte hun.
Så ble det premie, og nå er det ingen som gruer seg til tannlegebesøk (ikke mor heller....) Småsøstrene (2 og 5) måtte være med i dag, og de ble heller ikke redde, syntes det var skikkelig spennende der de da.....

Så det er håp for skoletannlegene her i landet!!!
PrinsesseSjefen
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)