Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Sex og samliv

Dette er stedet for å dele erfaringer - og kanskje bli litt pirret også?
Med vennlig hilsen
jordmor Siri
Utsatt for seksuelle overgrep?
18:45 6.06.2006
Har du problemer med seksuallivet med mannen din? Det kunne vært fint om vi kunne snakke om det her, for det er ikke lett å snakke med venner om. Hater kroppen min i blant og har problemer med å være fysisk nær han. Det er vanskelig å ha det slik.
Anonym
Sv: Utsatt for seksuelle overgrep?
07:08 7.06.2006
Hei:) Jeg syns og det er vanskelig. Ble misbrukt som 5 aring og voldtatt som 16.
Det som er vanskelig er aa ta intiativ til sex og gjore det han gjerne vil...
Syns det er fryktelig aa kle av meg mens han ser paa, selv om jeg har all grunn til aa vaere fornoeyd med kroppen min...
Tror av og til han blir lei av sjenansen min og det er veldig saarende, selv om jeg kan godt skjonne han.
Jeg toer aldri si hvordan jeg vil ha det, eller hva som er godt.
Det aa ta paa han er veldig vanskelig.
Er redd han skal finne seg en annen...
Anonym
10:13 7.06.2006
Jeg er på tynn is her og skal være forsiktig med å gi råd, men går det ikke an ved en anledning å snakke med ham om det sånn forsiktig?

Han synes sikkert at du er det deiligste som finnes på jord, og jeg er sikker på at han ville sette pris på et hint om hva som er godt for deg.

Problemet er vel å finne en anledning, men det får du vel til? Særlig hvis du gjerne vil holde på ham, så er det jo viktig å få til en prosess som går i riktig retning for dere begge.
Tobarnsfar
20:28 7.06.2006
Nettopp det at noen synes en er det deiligste på jord kan være vanskelig fordi en føler at en er til for den andre, at sånne utsagn er det samme som å bli stilt krav til. Blir kvalm av å tenke at jeg skulle være det for det er nettopp det min x gjorde meg til. En som var deilig og bare hans - hele tiden. Jeg var ikke noe annet og ikke noe for meg selv, var bare alt for han. Vel, det er min historie og det trenger ikke være slik for andre. Kanskje andre synes det er flott å bli kalt deilig.

Er jo enig med deg at en må forsøke å være åpen på det. Sex er dritvanskelig for oss som er blir utnyttet, enten det er i voksen alder eller som barn. Vi vet jo hvor viktig seksualitet er for "normale" og det i seg selv kan være problematisk hvis en klarer ta hensyn til seg selv nok til at en sier nei når den andre vil. Dårlig samvittighet er et stikkord. Og vi er jo redde for å bli forlatt hvis vi ikke stiller opp, eller for at han skal være utro og at det skal være våres skyld. Kan fortsette i det uendelige...

Tror det skal ekstremt mye til for å få et godt seksualliv når en har denne bakgrunnen og en diger porsjon tålmodighet fra partneren.

Takker deg for svar.

hi
Anonym
19:15 8.06.2006
Saa godt aa hoere at det er andre med daarlig samvittighet:)
Har alltid daarlig samvittighet, hvis jeg sier nei...
At jeg er til for aa tilfredstille mannen har gjort meg til ludder mange ganger:(
Er ikke saerlig morro aa hoere paa byen "Bare proev deg paa hu der"... Naar du egentlig bare vil bli godkjent for den du er, ikke for kroppen...
Har heldigvis flyttet naa, og har samboer. Tror nok ikke han blir aa reise fra meg, men han er nok utro... Han har et par jenter han har kontakt med, naar jeg ikke er hjemme...
Elsker han, og kan skjoenne at han gjoer det. Derfor lar jeg det bare gaa, later som at jeg ikke vet det...
Anonym
22:45 8.06.2006
Men du blir vel såra av det? Du fortjener ikke at han svikter deg, men det er så lett å tenke at det er vi som svikter dem siden vi sier nei... Og så kan det være godt å slippe å måtte avvise, for andre gir oss fri for en stund, fri fra kravet eller forventningen om sex, men det er vondt likevel. Vi vil jo bli elsket, verdsatt, ubetinget. Vi er ikke bare "ødelagte", men også normale jenter som vet at vi fortjener respekt. En mann som er utro viser ikke respekt.
Anonym
19:24 14.07.2006
Hmm...

Tror jeg er litt enig med "tobarnsfar".
Burde man ikke kunne snakke med den man er sammen med eller gift med? Burde man ikke kunne fortelle den man deler livet med hva man føler? ..."dette føler jeg rundt min kropp"... ..."jeg ønsker dette ut av vårt sexliv"....

Sex skal være noe man nyter med en man elsker (vel det er min mening)

Utroskap... Jeg tror nok det er mere ødeleggende/sårende mot deg selv å være i et forhold der du vet at din kjære er utro, enn å gå i fra han. Ingen fortjener å bli behandlet respektløst. Utroskap er respektløs.
For meg er respekt en hjørnesten i et forhold. Hvordan han et hus stå om det mangler et hjørne?

Lykke til videre, og god sommer!
blomst25
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)