Her kan du komme med gode og dårlige erfaringer og få tips og hjelp om du ikke får det du har krav på som foreldre. Eller om du har et hjertesukk å komme med på bakgrunn av dine erfaringer. Eller en gladmelding?
Vennlig hilsen jordmor Siri
Helsestasjonen!
11:19 6.06.2006
Jeg er kjempe fornøyd med helsestasjonen her. De er hjelpsomme og flinke. Har en sønn som kanskje har KISS og vi har fått oppfølging siden han ble født. Vi har gått regelmessig til fysioterapauten og siste gang vi var der var det ingen bedring så da bestillte vi time hos manuellterapaut. Har også ei på snart 14 som har litt problemer og helsesøster tok tak i det med en gang.
Hvordan er deres erfaring med helsestasjonen?
Hemi
Sv: Helsestasjonen!
22:17 7.06.2006
bra erfaring her, men vi har i grunnen hatt veldig lite problemer å evt ta tak i. Stort sett bare friske barn.
Eneste som kanskje var litt kjedelig var da nummer to var baby hadde vi 3-4 forskjellige helsesøstre første året.. De på barselgruppa kunne jo huske mer om ungene til hverandre enn helsesøstra visste (vi treftes utenom og da vi da...)
men ikke noe problem med skifte til første og tredje barnet, vedlig fornøyd med de vi.
PrinsesseSjefen
23:47 7.06.2006
Helsestasjonen er et sted der jeg veier og måler barna, samt tar vaksiner. Føler ikke at det er ressurspersoner som jobber der akkurat - og har nok et horn i siden til dem etter at slurv fra deres side førte til ekstra belastende behandling for jenta mi. Jeg synes de som jobber der er helt tett i pappen mer eller mindre dessverre.
Darth Vader
22:08 22.01.2007
Opplever helsesøstrene på helsestasjonen som halvinteresserte og ikke spesielt kunnskapsrike.
Det går på rutine, og har ennå ikke opplevd at de tar til seg ny kunnskap under fagområdet sitt.
Det er jo hele tiden utvikling på helsefronten - og når det gjelder barnestell og oppdragelse. Synes de går i det samme sporet og sier de samme tingene hele tiden.