Her kan du legge inn hjertesukk om barnet ditt blir mobbet. Du kan både gi og få gode råd og generelt støtte.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Sjenert 6 åring
00:50 4.06.2006
Jeg har en datter på 6 år som skal begynne på skolen til høsten og jeg må ærlig innrømme at jeg er veldig spent på hvordan det skal gå. Hun er utrolig sjenert og bruker lang tid på å bli varm i trøya. Når hun først tør opp er det sjeldent noe problem, men frem til det........
Er redd hun skal havne litt utenfor på grunn av dette. Jeg bekymrer meg kanskje unødig, men er det noen som har sjenerte barn og har vært i lignende situasjon?
syrinella
Sv: Sjenert 6 åring
19:09 4.06.2006
Jeg vil anbefale deg og fortelle dette til læreren. Vær ærlig med det du er redd for, så kan jeg ikke tro annet enn at han/hun vil holde et ekstra øye med jenta di- og hjelpe henne inn i vennskap.
Jeg er lærer i 1.klasse, og har alltid blitt sjarmert av deres måte å være venner på. De er inkluderende, de har empati, de tar seg av, og det er ikke faste vennepar så tidlig..avhenger litt av hva de leker syns jeg, velger det framfor person liksom....
Og så avhenger alt av at dere som foreldre bygger et fellesskap rundt henne. Bli kjent med andre foreldre, la jenta di invitere med seg andre hjem, vær sosial. Bruk litt tid når dere henter og bringer, ta på dere ansvar i klassen.....alt dette skaper trygghet for henne.
Anonym
21:54 8.06.2006
Ja ta det opp med læreren, dei er kjempe flinke med å få alle med seg. Bruker litt tid på å bli kjent med hverandre gjennom lek og læring.
Gutten min var enda på ferie da han skulle ha sin første skoledag, han hadde sin første skoledag da dei andre hadde hatt to dager sammen. Men det gikk greit, etter to timer sa han til meg at eg kunne få gå hjem.