Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Mine, dine og våre barn

Denne debatten er for alle som ikke er medlemmer av en kjernefamilie, og det er vel de aller fleste. Her kan du komme med hjertesukk og dele erfaringer med andre så mye du orker!
Her er anonymknappen tatt bort.
Vennlig hilsen jordmor Siri
"Hotell" annen hver helg... Flere i samme situasjon?
 15:30 3.06.2006
Vi er en "moderne" familie med 2 av mine, og 2 av hans barn (bodd sammen i 4 måneder i MITT hus). Hans barn kommer hit annenhver helg, og er da fra torsdag ettermiddag til mandag morgen. I denne tiden gjør min samboer ingenting i huset!
Jeg føler at jeg driver hotell! Jeg vasker, tørker støv, rydder, lager mat, leker med barna, handler, skifter på sengene, vasker klær osv.

Forrige helg ble jeg rett og slett drit lei. Jeg snakket med samboeren, og ba ham ta del i husarbeidet. Vi jobber tross alt full tid begge to, så hvorfor skal jeg være den perfekte husmor og gjøre alt alene??? Jeg synes også det er hyggelig å slappe av i helgene med mine barn. Han bare lo av meg.. *snufs*

Jeg gjorde kort prosess, ryddet kun etter meg og mine barn (de rydder for øvrig endel selv, og hjelper til i huset). Jeg vasker kun klærne til meg og mine barn! OK, jeg vet det er barnslig, men jeg synes at han kan få opp øynene for hva jeg faktisk gjør. Han tjener dessuten over dobbelt så mye som meg, men vi deler alltid 50% på alle utgifter. Det er aldri snakk om at han bidrar mer, men det kan jeg godta. Jeg fortalte at hvis jeg skal drive dette "hotellet", så vil jeg ha kompensasjon feks at han betaler strømregningen alene. Men nei da, her kommer jeg ingen vei, og jeg blir snart sprø!! (de dagene vi kun har mine barn her så tar jeg tak i alt husarbeid, men det er liksom greit, er blitt vant til det etter en periode som alenemor).

Er det noen som har synspunkter???

;-)
Anonym
Sv:
 12:31 4.06.2006
Det er vel ganske likt her, men litt anderledes for jeg går hjemme mens samboeren min jobber veldig mye. Han er veldig flink til å lage mat så i helgene er det som regel han som lager den.
Jentene mine på 10 og 14 er veldig flinke til å hjelpe til hjemme, men sønnen hans på 8 som er her hver 4 helg fra onsdag til søndag er ikke så veldig flink. Han prøver som regel å snike seg unna hvis jeg ber han gjøre noe. Han har fått beskjed om å rydde rommet før han drar hjem til mora, men det skjer nesten aldri og da blir det datteren min som må ta det for de deler rom.
Hemi
Sv:
 11:26 9.06.2006
Jeg ville bedt ham flytte ut hvis han ikke skjerper seg. Makan til arrogant og bortskjemt type..... tror du fortjener noe bedre. Syns ikke du er barnslig som bare ordner etter deg og dine barn.

Stå på krava og lykke til!

tigermamma
Sv:
 13:27 11.06.2006
Men hva gjør han egentlig når han har barna da?? Du skriver jo at du bl.a leker med dem osv... Gjør han ingenting eller? Hva med den tiden ungene IKKE er hos dere, gjør han ikke noe da heller? I såtilfelle har du en bortskjemt og egoistisk mann, og det bør du straks ta affære med, ellers blir det jo utholdelig for dere alle sammen tilslutt.

Så skriver du at det er "MITT hus"......Javel, det er ditt trumfkort forstår jeg. Hvor mye betaler han på evnt lån på ditt hus? Betaler han noe i det hele tatt eller er det du som står for det også? Da burde han i det minste kunne stå for noe annet, som f.eks strømregningen.

Vanskelig situasjon dere er i, men det er kun kommunikasjon det skorter på virker det som. Ta en real prat eller få dere time på fam.vernkontor og se om det ikke da går seg til.

Lykke til :)

*shedevil*
Sv:
 14:07 14.07.2006
Hei!
Jeg blir skikkelig provosert når jeg leser innlegget ditt! Hva er det de mennene innbiller seg egentlig?

Selv er jeg ganske heldig, har en stesønn på 13år, som er veldig flink! han hjelper til med sønnen min på 4. Han rydder etter seg, holder orden på rommet sitt og hjelper til med andre ting i hus og hage (oftest på eget initiativ)

Men mannen min kunne fint gjort som din mann :-) Greit nok dt, men hvis jeg hadde tatt det opp med han og han hadde fliret av meg ville jeg blitt sint og skuffet!

Hvor gamle er barna deres? Alle barn ha godt av å ha litt oppgaver i huset osv! Lær dem til det! Hvis de ikke er for små selvsagt!

Lykke til!
Anonym
Sv:
 08:51 17.07.2006
For en egoist!!!!!!!!!!!!! Jeg har ikke andre ord på han.Beklager!

Du skriver at du nå rydder kun etter deg og dine.Men tar han det etter seg og sine?Eller bare hoper det seg opp og at det er du som til syvende og sist må ta det allikevel?

Jeg hadde ikke funnet meg i å bli behandlet på den måten.Han bruker jo deg som hushjelp og banevakt.

Synes du egentlig det er greit at han ikke gjør noen ting i huset de dagene dere kun har dine hjemme?

Jeg er samboer og vi har begge 2 unger boende hos oss.Jeg er hjemmeværende,så i uka tar jeg meg av det meste her.Men han hjelper til om det er noe han ser skulle vært gjort,men jeg ikke har rukket.I begynnelsen tok jeg det som at han ikke var fornøyd med det jeg gjorde,men det var ikke det.Han gjorde det fordi da ville det bli mindre på meg neste dag,sa han.Og i helgene lager han middag,vasker klær,osv.Ikke fordi han får beskjed,men fordi han faktisk har lyst til det.Vi bor i hans hus og har vært sammen i snart 5 år.Vi har aldri kranglet om penger eller regninger.Han jobber og jeg er hjemme med ungene.Han betaler regninger,kjøper mat++++.Mine penger går til mat,klær til ungene(hans og mine),ukepenger(når de har gjort seg fortjent til det).
Hadde jeg jobbet utenfor hjemmet,ville regningene blitt delt i 2 og det ville husarbeidet også.

Tror jeg skal tviholde på han jeg har,jeg.:)
Anonym
Sv:
 13:44 8.09.2006
Jeg skjønner godt at du synes du driver hotell, har man næringsvirksomhet så skal man ha litt igjen for det hvis ikke er det bare å legge ned driften, akkurat som du har gjort!

Jeg synes du har gjort det riktig å sette foten ned så tidlig i samboerskapet. Du har snakket med han og bedt om en løsning der han ikke er villig til å komme deg i møte så jeg synes IKKE du er barnslig med å la være å gjøre hans del av arbeidet. Hvorfor skal han ha all bonustid? Skal ikke du også få slappe av å kose deg i helgene? Du gjør alt husarbeid hver helg med dine barn OG de helgene hans barn er der i tillegg. Dette er IKKE riktig!!!
Det er et utdatert kvinnesyn som ligger til gunne hos han.
Han ler av deg fordi det er så tidlig i samboerforholdet at han ennå velger å være positiv og rimelig høffelig. Men etter mange nok hverdager og ennå flere måneder kommer det nok noe mer negativ tilbakemelding. TRO MEG!!

Fortsett med å la være å ta hans del, jeg synes du gjør en god innsats for tiden som kommer. Han er nok ikke en type som kommer til å gjøre mye husarbeid så mitt råd er at han kan stå for feks stømregningen alene som betaling for alt du gjør for ham. Dette har han råd til!

KoppenOppNed
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------