Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Mine, dine og våre barn

Denne debatten er for alle som ikke er medlemmer av en kjernefamilie, og det er vel de aller fleste. Her kan du komme med hjertesukk og dele erfaringer med andre så mye du orker!
Her er anonymknappen tatt bort.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Dere med vanlig samvær,annenhver helg,hva finner dere på den helgen?
 21:06 2.06.2006
Vi gjør som vi bruker gjøre. Synest det blir feil at det alltid skal hende noe spesiellt de helgene.
Men mor til barna er ikke enig. Hun mener at far må gjøre det litt annerledes enn "hverdagen".
Sånn at barna skal glede seg til de skal til far!
rucola
Sv: Dere med vanlig samvær,annenhver helg,hva finner dere på den helgen?
 21:51 2.06.2006
haha - av og til må jeg le av enkelte mødre.

Vi gjør som vi pleier, men det hender vi drar på hytta, eller tar en helgetur et sted. Helg er uansett anderledes enn hverdagen, og dette har da mor INGENTING med... Det er dere som skal legge forholdene til rette - og ungene gleder seg nok uansett tenker jeg. Det er bare hennes behov for at ungene skal oppleve noe som kommer til uttrykk her.
tante bassa
 22:46 2.06.2006
Samboeren har en sønn på 8 som er hos oss 4 hver helg. Det hender at vi finner på noe spes når han er her, men ikke alltid. Jeg har 2 jenter som bor her fast og jeg syntes det er viktig at faren finner på noe alene med sønnen sin når han er her. Det kan være bare å kjøre seg en tur eller dra på butikken å handle, men de trenger å være alene bare de 2.
Hemi
 15:35 3.06.2006
Helgene er jo noe spesielt i seg selv! Man har fri, og kan kose seg sammen. Det trenger vel ikke være både "tivoli og sirkus" hver gang barna kommer til sin far?? En kinotur, tur i skogen, dra ut å sykle, spille kort sammen osv. er jo hyggelig nok for alle parter, og helt vanlige ting som familier gjør i helgene!

La biomor seile sin egen sjø og ha sine meninger. Dere må gjøre det som er riktig for dere.
Anonym
 15:34 4.06.2006
vi gjør som vi pleier.jeg jobber han er hjemme med barna våre
Theodor_26.07.06
 18:30 5.06.2006
Den helgen er også min fri helg på jobben, så da er vi ordntlig "familie, familie":o) Da er det skogsturer, gjerne med bålbrenning og pølser. Så blir det gjerne litt ekstra lange kvelder med film og masse kos. Eller familiebesøk osv..:o) Alt etter hvor vær, vind og humør tar oss;o)
Sokketrollet
 18:37 5.06.2006
Jeg skulle ønske far hadde vanlige helger når han har barna. Slik det er nå så er barna hyperstressa når de kommer fra far, det må skje noe hele tiden. Jeg får hjem unger som ikke klarer å gire ned før sent på natt, noe som igjen går utover de to påfølgende dager på skole og i barnehage.

Min eks er dessverre blitt en "sirkuspappa" som kjøper seg god samvittighet. Hadde han heller bare tatt mer del i hverdagen til barna.
Anonym
 22:50 25.06.2006
Hmmmm. Er forsåvidt enig med biomor. Men jeg mener det ikke sånn.

Jeg ønsker selv at helgene skal være ekstra kos, for vi er så opptatt i hverdagen. Men at vi må gjøre noe spesilet og annerledes den helga vi har stebarna er jeg ikke enig i. Annerledes vil det jo bli for barna uansett, for de vil jo da være sammen med oss, og ikke mamma.

Men det å sove lenger, spise en sakte og sittende frokost og sånt hører jo helgen med syns jeg :-)

Det jeg reagerer på er grunnen biomor oppgir. Det henger jo ikke på greip..... Blir litt falskt for meg om barna kun gleder seg til å komme til pappa fordi han finner på så mye morsomt, og kjøper så mye fint.........
Jalla
 08:10 14.07.2006
Kanskje biomor vil at dere skal finne på noe ekstra med barna fordi hun ikke gjør det selv??
Meta68
 21:59 17.07.2006
Kanskje ungene ikke vil til faren sin, så biomor ønsker at de skal finne på noe ekstra, slik at de vil? Det er ikke alltid like lett for barna å forholde seg til nye steforeldre/stesøsken og dette kan gi seg i utslag av att barna stadig må bestikkes for at de skal til en av foreldrene annenhver helg. ( jeg sier ikke at det er riktig:-))
Anonym
 01:46 1.08.2006
Her tar jeg og lillegutt oss en tur ut så sambo og snuppa får litt tid alene på fredagen. Så er det som vanlig resten av helga. Blir alltid en tur innom farmora hennes på søndagen så de også får sett henne. Men nå har vi henne litt utenom også da. Ganske avslappet og fleksibelt. Det er deilig.
Desirée og lillegutt!!:-)
 19:36 22.08.2006
Vi har sønnen til samboeren min annenhver helg, og vi prøver som oftest å finne på noe når vi har han. Vi har ingen andre barn foreløpig, så han har ingen å leke med her, da prøver vi heller å ta en tur på lekeplassen sammen, ut på rulleskøyter, eller kino besøk og lignende.

Jeg spesielt er veldig opptatt av det at 5åringen ikke skal sitte foran tv'en eller dataen hele tida..
Vi er ikke slik at noe stooort må skje hele tida, men en liten tur hvertfall på lørdag og søndag forsøker vi å få til.. med liten tur så er feks familiebesøk, eller fotballspilling eksempler.

boimor var veldig på det i begynnelsen at hun var imot at ungen skulle se sin far sitte foran pc'en hele dagen, noe jeg kunne si meg enig i, så dette har da hjulpet til. Biomor er selv enormt flink til å finne på ting med guttungen.
may82
 01:35 26.08.2006
Besøker alltid farmor, enten søndag eller lørdag. Det trivest vi alle med.
Anonym
 14:04 29.08.2006
Jeg skulle ønske at pappaen til mine barn sluttet å leke sirkuspappa. Han har de kun annenhver helg, og da må det alltid skje mye. Og ungene er utslitte når de kommer hjem. Jeg skulle ønske at far heller kunne gjøre normale ting med ungene i helgene han har dem, gå på tur, dra til lekeparken, etc. I stedet er det fullt opp i ett. En helg var de på tivoli, sirkus, badeland og hoppeland. Det er i allefall to slike aktiviteter hver helg.

Ikke at jeg ikke unner faren å gjøre slikt med barna, men hjelpes, det går an å roe litt ned.
Trollmor og sjarmtrollene
 15:57 31.08.2006
Jeg tror enkelte fedre er livredd for at barna skal kjede seg hos han. Jeg tror også at han vil at de skal ha fine minner fra den tiden de er hos han, men aktivitetene kan ta litt overhånd. Det kan hende at barna setter vel så pris på at pappa spiller ett spill med det eller leker med de på en annen måte. Men som jeg har lest andre steder, så roer far seg som oftest ned etterhvert. Han forstår at barna forstår at han er glad i de selvom han ikke bor med mamma lenger.
kanskje stemor
 21:50 31.08.2006
Det håper jeg inderlig. Har prøvd å snakke med ham om akkurat dette fordi barna sliter et par-tre dager etter at de kommer hjem.

Men i vårt tilfelle så tror jeg neppe barna vil få følelsen av at pappa bryr seg i stor grad, men det er en helt annen sak.
Trollmor og sjarmtrollene
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------