Her kan du komme med gode og dårlige erfaringer og få tips og hjelp om du ikke får det du har krav på som foreldre. Eller om du har et hjertesukk å komme med på bakgrunn av dine erfaringer. Eller en gladmelding?
Vennlig hilsen jordmor Siri
8 åringen har tannlegeskrekk.................
14:23 1.06.2006
8 åringen vår har tannlege skrekk. De får ikke tatt rtgbilder av han pga at han brekker seg så lett.
Når de skal borre i en tann han har hull i, så får de ikke gjort skikkelig arbeid pga at det er vondt. Når de trekker fram sprøyten (gammel, svær metallsprøyte) blir guttungen hysterisk og får mange symtomer på angst.
Hvorfor får ikke skoletannlegene mer moderne utstyr - slik som private tannleger, slikt utstyr er mye mindre smertefullt(f.eks slik som infiltrasjons-bedøvelse).
Må legge til tilslutt at han måtte til privat tannlege i narkose for å få trekket ut en tann som hadde verket i ca 2 mnd uten at skoletannlegen hadde noe å tilby for angsten hans. Vi måtte punge ut med 4000 kroner av egen lomme - fikk ingenting refundert............Sure penger, men verdt det når en ser hvor forferdelig angst han har for å gjøre noe som helst hos tannlegen.
Og ting blir jo ikke bedre av at tannlegen sier(kvinnelig sådann):"hvis ikke du slutter å grine må mamma gå ut på venterommet". - Hva er det for noe å si til en angstfylt 8 åring??????????????????
SJOKOLADEFABRIKKEN
Sv: 8 åringen har tannlegeskrekk.................
14:52 1.06.2006
HUFF!!! synes det hørtes forferdelig ut å behandle gutten din slik!!!
Jenta mi har visst fått et lite hull (hun er 7 år), og skal til tannlege om 1 1/2 uke. Håper virkelig ikke det er som hos dere. Har selv aldri hatt hull, så jeg er sikkert mer spent enn henne. Tannklinikken her har iallefall nokså nye lokale, så jeg håper inderlig utstyret er like fint. Jeg krysser fingrene for at det ikke er slik overalt i Norge.....
Jeg tror lysten til å slå til tannlegen hadde vært stor hos meg hvis h*n kom med det utsanget tannlegen din hadde til gutten din......
PrinsesseSjefen
Sv: 8 åringen har tannlegeskrekk.................
22:15 16.06.2006
etter noen år med samme kamp som deg fikk min nå 12 år gamle sønn tannbehandling under lystgass, det gjøres av den kommunale tannklinikken men på sykehuset, dette er gratis og noe du har krav på til ditt barn for å få tannbehandling, fungerer kjempebra og fjerner etterhvert tannlegeskrekken.
tullemor6
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem