Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Mine, dine og våre barn

Denne debatten er for alle som ikke er medlemmer av en kjernefamilie, og det er vel de aller fleste. Her kan du komme med hjertesukk og dele erfaringer med andre så mye du orker!
Her er anonymknappen tatt bort.
Vennlig hilsen jordmor Siri
mine, dine og kanskje våre??
13:32 1.06.2006
Jeg har to barn 16 og 11. Har to bonusbarn 11 og 8. 50% på alle sammen. Samme uke på alle. Blir stille den uka vi ikke har barn. Har begynt å tenke på et felles barn. Synes det er lenge siden jeg fikk mine siste for 11år siden. Er 39 år, ingen ungdom lengre. Samtidig vet jeg at om 20 år vil jeg angre på at vi ikke fikk barn sammen. Veksler mellom å være ferdig med små barn, og å ha veldig lyst til å gå gravid og få oppleve et barn til. Tanken har begynt å modnes hos oss begge. Han var veldig negativ i starten og mente at han hadde to jenter og med 4 tilsammen var nok. Nå er han veldig åpen for en til. Vet han vil elske et barn til. Samtidig er jeg litt engstelig for hva de andre 4 barna synes, vil de synes det er flaut. Noen som har synspunkter, erfaringer??
2 egne + 2 bonus
Sv: mine, dine og kanskje våre??
18:52 1.06.2006
Jeg har ei på 16, gutt på 14, han har gutt på 20, vi har gutt på 6 år og Lillemann på 4 1/2 mnd sammen.
Alle ungene synes det er stor stas med Lillemann. Ingne her som synes det var flaut eller noe. Jeg var spent på reaksjonene blandt venninnene til datteren min, hun går første året på vgs.
De tok nyheten om at hun skulle få en lillebror til "med storm" og utnevnte seg selv om filletanter og filleonkler. 2 uker gammel hadde Lillemann besøk av noen av "tantene", og en "onkel".
De fulgte med på svangerskapet.. og når det nærmet seg fødselen var det meldigner døgnet rundt om noe hadde skjedd.. Ganske koselig faktisk!! Tror ikke du skal være redd for reaksjoner slik sett. Bare vær åpen og ærlig, og innvolver alle barna så tidlig du kan.
Lillemann var ikke helt etter planen, var som deg "ferdig med baby", men det har gått såååå greit, og jeg storkoser meg med han. Men det er klart det var litt tøft å bli babymamma igjen. Våkenettene har heldigvis vært få, så foreløpig har jeg sluppet billig unna her, og DET er jeg glad for!!
Vel, ble laaangt dette!! :o) Lykke til, uansett hva du velger :o)
·:*:· ·:*:· Mimas·:*:· ·:*:·
12:28 2.06.2006
Heisan.
Jeg har 2 jenter på 10 og 13 1/2. Samboeren min har en gutt på 8. Jeg er 35 og han 32. Eldste jenta er her hele tiden, yngste jenta er hos faren annen hver helg og gutten er her hver 4 helg og alle ferier. Vi var fast bestemt på at vi aldri skulle ha noen sammen, men etter et par år så begynte vi å snakke mer og mer om det. Vi fant til slutt ut at vi skulle prøve og etter 6 mnd så sa det pang. Vi gledet oss veldig til å få en liten attpåklatt og søskenene var helt i 100, men da vi var på ultralyd så var det ikke bare 1 der, men 2. Samboeren min holdt på å dette av stolen, men jeg hadde en liten mistanke. Rart hvordan man føler ting på seg. Nå er guttene blitt snart 7 mnd og vi stor koser oss. Ville ikke vært uten dem for alt i verden.
I dag skal vi hente ny bil. Må jo ha 7 seter nå som vi er så mange. :-)

Siden dere begge vil så hadde jeg ikke nølet et sekund. Bare sett i gang. Hvorfor skal de andre barna syntes det er flaut?? Barn tenker ikke sånn. Da vi fortalte det til ungene våre ble de kjempe glade og du skal se hvordan de er mot guttene nå. De får ikke nok av dem. Siste de gjør før de går på skolen er å gi di kysser og klemmer og det er det første de gjør når de kommer hjem igjen.
Har du spurt de andre ungene om hva de syntes om å få en liten baby i huset da? Du kan jo lufte det med dem, men samme hva de sier så hadde jeg satt i gang. Hvis de er negative til å begynne med så kommer de helt sikkert til å skifte mening etter hvert. Bare la de få ta del i alt så det ikke blir noe sjalusi.
Masse lykke til.

Klem
Hemi
20:22 16.06.2006
Hei du,
Jeg har to barn på straks 16 og en på 12..min tilkommende
har 2 stk på samme alder, bare 9 dager mellom våre eldste,,vi fikk en liten attpåkladd i fjord, han er ett år 4 juli.
Jeg er 40 år på NESTE fredag, og min kjære blir 44...Det
så kjempekoslig at du aner ikke, men også merker jeg at jeg ikke er
20 lenger, men du verden som vi koser oss med småen, har en helt annen ro med han enn vi hadde da vi var "ung"..Ta sjansen sier jeg, du angrer ikke!
OldmaJun
17:46 19.06.2006
Hvis du har lyst på barn, hadde jeg tatt sjansen. Jeg har barn i "to omganger", og koser meg som småbarnsmor igjen. Selvfølgeliger det slitsomt, men mest kos.

De store har stor glede av småsøsknene, bare jeg passer på å ikke bruke de som konstant barnevakt

Lykke til hva enn du velger, får...
Luka♡¯`°•.¸4barn
21:56 25.11.2007
hei! jeg har 1, gutt, han 3 jenter også har vi 2 gutter sammen. Gutten min bor hos oss, jentene 50 %. Alle syns det var kjempe stas med de 2 felles søskene og det sveiset hele familien bedre sammen. Nå hadde vi liksom noe som bandt oss sammen, men vi har alltid fungert godt sammen. Våre felles barn gjorde bare båndene litt sterkere hos våre barn og de følte vel en litt annen dragning mot hverandre. De har allerde begynt masse om en til men er litt usikker på det da våre til sammen 6 barn nå er mellom 2 og 12 år. Mannen min er mye på jobb så jeg drar liksom lasset litt aleine. Stor trives med det og jentene har alltid godtatt meg og jeg dem. Nå er jo deres litt større en fleste parten av mine ( sier mine jeg da det føles sånn ;)) Men prat med dem og hør på deres synspunkter.Er jo viktig de blir hørt uten at de skal bestemme. Kan jo hende de vil synes det er kjempe kjekt med en liten attpåklatt ;) Mine erfaringer er vertfall bare gode.
morsgutter
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)