Denne debatten er for alle som ikke er medlemmer av en kjernefamilie, og det er vel de aller fleste. Her kan du komme med hjertesukk og dele erfaringer med andre så mye du orker!
Her er anonymknappen tatt bort.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Flere men dine, mine, våre?
09:52 1.06.2006
Har stesønn på 20.. Så har jeg en 16-åring og en 14-åring,
Så har vi en 6 åring og en på 4 1/2 mnd sammen...
God spredning, og litt av en utfordring med så stor aldersforskjell også da :o)
Men det går egentlig ganske greit med oss. Så klart litt klabb og babb var det i starten for 8 år siden.
Flere?
·:*:· ·:*:· Mimas·:*:· ·:*:·
Sv: Flere men dine, mine, våre?
10:35 1.06.2006
Jeg har en stesønn på seks. Vi håper jo at vi kan få et eller flere barn sammen, men vi får se:-)
Er litt styr med mamman innimelom, men stort sett går det da greit.
Ungen er super, og vi gleder oss begge to for hver gang han kommer hjem til oss. Vi har vanlig samvær - men skulle nok gjerne hatt mer.
tante bassa
10:39 1.06.2006
Jeg har også et stebarn - eller bonus barn som jeg kaller det! Hun er ei flott jente på 9 år . Jeg kom inn i hennes & pappans liv når hun bare var 1 år, så vi har kjent hverndre lenge!
Elsker den jenta som om hun skulle vært min egen.
Vi har også et supert forhold til hennes mor & hennes kjæreste.
Pappan hennes og jeg har også 2 felles jenter , 5 år & 11 mnd!
Synes det er så ille at ikke alle har et godt forhold til sine ste barn, vi må huske på at de bare er barn ! Det er vi voksne som må ta oss i nakken !!!!
Torpekjærringa
20:58 1.06.2006
jeg har to bonusbarn, jente på 8 og en gutt som vel er 12 nå tror jeg...begge har forskjellige mødre....
jenta skal være her annenhver helg men er så stor at moren lar henne ta egne valg om å dra hit eller ikke. ( noe som er feil i mine øyne) vi har ikke god kontakt i det hele tatt.Når det gjelder sønnen bor han i nord-n og har ikke vært her på 3 år , for moren vil ikke og mener han trenger ikke kontakt med faren.
Jeg og far til disse barna har to felles barn ( dette er da mine første egne ), jentene er 3 år og ei på 8 mnd.De to er hverandres selskap. vi valgte å få ei til pga av at hun store var dypt savnet av hun på 3 år men er her jo sjelden.
Mamz76
16:01 22.06.2006
Kjempeenig!!!
Luka♡¯`°•.¸4barn
22:27 1.06.2006
Ja, jeg har en stesønn som straks blir skolegutt, og så har vi en liten trollejente som blir 3 i november:o)
SexAndTheCity
23:25 1.06.2006
Jeg har 2 jenter på 10 og 13 1/2. Samboeren min har en sønn på 8 som er hos oss 4 hver helg og alle ferier. Sammen har vi tvillinggutter på 7 mnd. Ungene går kjempe fint sammen. Veldig sjelden de krangler. De to på 8 og 10 kan nok være litt uvenner i blant, men det går fort over. Vi har vært sammen i 4 år.
Hemi
17:16 2.06.2006
hei:) jeg har en gutt paa 6 aar med ad/hd og min kjaere har to gutter paa snart 10 og 13 aar med forskjellige modre...:)
naa venter vi ei lita tulle sammen:)
mari-sofie
17:32 2.06.2006
Jeg har en stedatter på 3år og venter første felles barn i september
oslojente80* 17.09.06*
13:49 4.06.2006
Jeg har en jente på snart 16 og en gutt på 12 med ad-hd.
Samboer har 1 jente på snart 18 og en jente på 16.
Sammen har vi 1 gutt på 2 1/5 år og 1 gutt på 4 mnd.
Mine boer hos oss og har vanlig samvær med faren.
Hans bor hos moren på en annen kant av landet så de er ikke her så ofte.
2 store og 2 små :-):-)
00:29 8.06.2006
Jeg har jente på 13 og gutt på 11
Mann har gutter på 11 og 7
Sammen har vi gutt på 3
Vi har samvær annenhverhelg med stesønnene mine, mens mine har 60/40 samvær, som varierer pga jobbturnus til far.
Klabb og babb har vi her også, men de er begge 11... :)
Neida, bare litt spøk der, det er altids problemer i mine, dine og våre familier. Mye fordi det er så mange familier å forholde seg til, så mye følelser og så mange valg og forhold som blir tatt, som påvirker en slik sammensatt familie.
Og så har mann kanskje barn med forskjellige problemer i tillegg. Og barn med forskjellig grunnoppdragelse. Familier med forskjellige verdisyn. Og fedre/mødre med spesielle følelser for egne barn.
Men hvor utrolig mye glede barna kan gi oss, og så mange grå hår....fant ett her i april jeg...og har ikke kommet over det enda. Ikke de andre i huset heller :)
Hannemor
16:04 22.06.2006
Jeg har to barn fra før, gutt og jente. To nye jenter med ny mann. Min eks har også fått to nye barn.
Hender vi er litt uenige,men stort sett går det utrolig greit. Vi kan til og med passe hverandres barn om det kniper. Dessuten liker hans eldste nye og min eldste nye og leke sammen :-)
Luka♡¯`°•.¸4barn
20:39 12.07.2006
Her er det ditt og vårt;) Min samboer har en sønn fra før, så fikk vi en gutt sammen. Har hatt en del problemer med hans sønn og hans eks. Mye leit er skjedd og vet ikke helt om vårt forhold overlever alt som har skjedd. Men vi har ihvertfall en herlig gutt sammen og jeg skal ikke klage. Få gjøre det beste utav alt;)
Anonym
19:39 14.07.2006
Jeg er en av "mine og dine".
Jeg er eldst på 25 år, har en lillesøster på 19 år, en lille-men-størst-av-2 stesøster på 21 år, og en lille-stesøster på snart 18 år, og en lille-stebror på snart 13 år.
Klabb og babb er en selvfølge, men allermest kjærlighet.
God sommer!
blomst25
12:33 15.07.2006
Her er det "bare" mine og dine barn. Blir ikke noe våre barn her i gården.Vi har tilsammen 6 unger i alderen 9 til 20,så nå får andre befolke verden:) Selv om de to eldste har flyttet ut.
Men det går ikke smertefritt,her heller. Skal en del til før man blir samkjørte og når noen boikotter husreglene.
Hvordan takler dere konflikter som dukker opp?Tenker da på grensesetting og husregler?Er dere som par enige om oppdragelse?
Anonym
02:06 16.07.2006
Hos oss er det vårt og mitt (men begge er "våres" likevel..) Eldste snuppa har en annen far som hun har bare litt kontakt med, og min samboer er også "pappa" for henne.
"Dine, mine & våre barn" skaper fort masse forvirring for generasjonen som kommer etter.. Både jeg og faren hennes er skilsmissebarn med foreldre som har giftet seg på nytt. Så snuppa har 5 sett med besteforeldre, to på min side, to på farens side + min samboers foreldre (som fortsatt er gift...). Vi har gjort det så enkelt at vi kaller alle sammen for bestemor og bestefar og slenger på navn eller bosted etterpå.
I tillegg florerer det med tanter/onkler, stetanter/-onkler, søskenbarn og stesøskenbarn ettersom både jeg og faren har søsken, halvsøsken og stesøsken. Og generasjonsforskyvninger siden noen har "flere kull" og attpåklatter, gjør at man må holde tunga rett i munnen for å ha full oversikt... hun går blant annet i samme barnehage som onkelen sin...
Masse gaver under juletreet til henne da...
Onkel Oswald har blitt tante!
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem