Har du et barn som sliter litt med vennene sine kan du lufte frustrasjonene dine her, få gode tips eller gi andre gode tips. Dette er et av de virkelig vanskelige forholdene ved det å være foreldre.
Vennlig hilsen jordmor Siri
bestevennen til gutten min skal bytte barnehage...
09:16 1.06.2006
Gutten min blir 3 år i august, og fra han begynte i barnehagen har han hatt en bestevenn.. De kalles bare knoll og tott av de ansatte.. Henger sammen hele tida, og har akkurat de samme interessene.
Nå har vi fått vite at han skal bytte til en annen barnehage her i byen. Jeg synes det er så trist for de to, men skjønner jo foreldrene hans med en liten baby og å få han i en barnehage mye nærmere der de bor da..
Vi har snakka litt om å prøve å holde kontakten, så vi får se hvordan det går etter hvert..
Også har vi begynt å spekulere i om de treffes igjen på ungdomskolen, for de barneskole-kretsene de bor i hører til samme ungdomsskole...
Bare et lite sukk fra meg... :-)
Anonym
Sv: bestevennen til gutten min skal bytte barnehage...
12:35 1.06.2006
Forstår deg godt! Da jenta vår begynnte i barnehagen for litt over ett år siden var det henne og to jenter til på omtrent samme alder som var skikkelig erteris. De tre gjorde "alt" sammen. Så sluttet hun ene etter sommeren i fjor. Nå skal hun andre også slutte etter ferien. Syns det er så synd, men kan jo selvfølgelig ikke si noe på det. Kanskje vi selv flytter snart? Tenker bare som så at vi får gjøre det beste ut av den tiden man har. (Høres ut som om de skal dø hvert øyeblikk! Huffavmeg!)
Håper det ordner seg for gutten din! Han finner seg nok en ny bestis! Vet i hvertfall at jenta vår kommer til å gjøre det!
Lykke til!
tekopp
12:48 1.06.2006
ja jeg veit at det kommer en ny gutt på den avdelinga han skal over på som bor i samme gate som oss, og som er like gammel. så vi får håpe de finner tonen...
Anonym
13:27 1.06.2006
Små barn finner fort nye venner selv om det er tydelig at de finner favoritt-lekekamerater også. Det ordner seg sikkert. Det er jo opp til foreldrene om en vil at barna skal holde kontakten med venner som ikke er i samme barnehage. Det kan være vanskelig å få til, men synes ikke vi skal ha dårlig samvittighet av den grunn.
blond
20:39 1.06.2006
Sønnen min er i akkurat samme "situasjon". Bestevenninnen skal flytte og bytte bhg nå snart. Det er ikke førstegang det skjer, han har hatt to andre bestevenner som byttet bhg i fjor. Utrolig kjipt, men vi får bare håpe de får seg nye venner. Barn er jo som regel veldig tilpasningsdyktige og finner lett tonen med hverandre.
Et eksempel er faktisk da gutten min ble venn min sin nåværende venninne. Bhg skulle ut på tur i vinter. Så oppdaget de to at de hadde noenlunde samme lue. Da ble det jo klart at de måtte bli bestevenner!!!.. Og har vært det siden.. ;-D
Qasisis
09:52 2.06.2006
Min gutt skal bytte barnehage snart. Han har en kompis i den barnehagen han går i no, de leker sammen hele tiden og er uadskillelige. Jeg gruer meg veldig til å rive han løs fra de kjente omgivelsene og kameraten, og jeg håper han klarer å knytte nye gode vennskap i den nye barnehagen. Gutten min har et syndrom som gjør at han ser annerledes ut, og jeg er litt redd han skal få det ekstra tøft når han begynner i ny barnehage. Jeg har skikkelig dårlig samvittighet overfor gutten min pga dette, men for å få hverdagen til å fungere så er vi nødt...
Connecta
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem