For dere med barn mellom ni og tolv år. Her kan dere diskutere og utveksle erfaringer.
Da blir det regulering på 9åringen min da....
18:31 31.05.2006
Vært hos tannlegen idag for vurdering.Det ble regulering,i første omgang en innvendig med fjær som skal utvide og lage plass til 3jeksler som kjemper om plassen.Evt trekke en jeksel senere om det ikke blir god nok plass.Kryssbitt hadde han og.
Det ble full krise,for er det noe han hater så er det tannlege.Forklarte han grundig hva dette innebærer og konsekvenser dersom han ikke gjør det.Forsto jo hensikten,men var ikke noe kuuuuuult dette,nei;(
Men det er jo ikke så kult med tenner som står på tverke inni munnen heller,vondt vil det bli okke som.Sa han ikke trengte å fortelle det til noen,for den er jo ikke så synlig fra utsiden.Nei,ingen skulle få vite dette.
Da han kom hjem fra skolen hadde han fortalt alle om det og vendt seg til tanken,heldigvis;)
Så etter sommeren starter behandlingen,får dekket 40%av kostnadene,men pengene ruller nok fort for det.....
Kjel-Tring
Sv: Da blir det regulering på 9åringen min da....
07:43 1.06.2006
Ja de får trøste seg med at de får fine tenner når det er ferdig.
Jeg har 2 med regulering.
Ene er nesten ferdig og 2 har nettopp begynt
Jenten måtte trekke 4 tenner for å få plass til de andre og hadde regulering i 4 år.Nå har hun en streng på baksiden av tennene.
Gutten har foreløbig bare nattbøyle, men etter sommeren får han mest sansynlig streng på han også.
Men jeg tror ikke han trenger å trekke noen tenner.
Men heldigvis så har mine aldri hatt problemer med tannlegen så det har gått bra.
Det viktigste her er å hele tiden forberede gutten om forandringe, for han har adhd og takler ikke så godt ting han ikke er forberedt på.
Men ja, pengene ruller.
Ca 17 000,- bare på eldste jenta.Hva det kommer på med gutten vet jeg ikke ennå.
4+2 barn
09:50 1.06.2006
Hadde det vært datteren min på 8 1/2 hadde hun jublet.
Hun synes regulering er kjempekult, og særlig nå når bestevenninnen har fått plate.
Hun bare maser og maser om vi ikke snart skal til tannlegen, for hun tror nok hun trenger regulering.
Så du kan jo prøve å fortelle ham at noen barn bare går og drømmer om å¨få tsatovering fordi de syns det ser så tøft ut.
La Tessa
10:25 2.06.2006
Regner med at han blir en av de første i klassen med reggis, det gir faktisk status! Min har også fått (han er snart elleve) som første i sin klasse, og alle er misunnelige, fordi det assosieres med store barn... Og i tillegg vil han jo ha fordelen av å være tidlig ferdig...
sug lut
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem