Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Testosteron vs. østrogen

Kvinner spør menn og omvendt. Det kan jo være noen spørsmål man har lyst til å stille til samme art som makkeren uten å bli hudflettet....
Lykke til!
Vennlig hilsen jordmor Siri
Hva med en side "mor svarer Far"?
12:12 13.04.2006
Er dere jenter her hovedsakelig rød strømper?
Har lest en del av innlegga som skal væra for far men døven døtte, fleste av svara kommer fra trangsynte inteannede rødstømper,
Jeg blir så utrolig provosert av av holdningene til (tilsynelatende) flesteparten av damene/Jentene som er her på barnimagen.
Skulle ønske at det fantes en side til kun FAR og damer INGEN adgang!!!!

Har veldig lyst til å følge min kone rundt om på de forskjellige kontorene under graviditeten, (dette er tredje forsøket) men denne gangen frister det ikke, de siste gangene jeg har vert med på kontorene så har damene der sett på meg og vist en holdning som bare kan beskrives som et helvete for oss menn som forsøker å væra der for damene våres, dere ødelegger så JÆVLA mye av gleden med å bli far med all den skrikinga og bråkinga om at menn er noen svin og buhu så synd på dere. Hvis dere ikke vil vite av mannen (som ikke ville ha noen unge) men pengene vil dere ha, hvem tenker dere mest på da? dere selv eller ungen, det er jo tross alt dama som valgte å ha ungen ikke mannen og vertfall ikke ungen som bestemte det, er ikke da dere noen JÆVLA egoister da???

Jeg skal bli far og jeg er glad for det, til helvete med dere jævla rødstrømper ønsker dere brenner i helvete...
Anonym
Sv: Hva med en side
14:21 1.08.2006

Jeg syns d er feil att menn blir sett på med sånne øyne, ihvertfall når de faktisk er med og stiller opp...
Men kanskje de kikker sånn på deg fordi det får dem til å tenke på sin egen situasjon? Kanskje tenker de: Hvorfor er ikke mannen min med hit? ... Sjalusi...
Anonym
13:34 16.08.2006
En rødstrømpe er et nedsettende slengnavn for en feminist.
Vær glad for at noen har kjempet frem likestilling, det gavner jo både menn og kvinner. Hadde det ikke vært for rødstrømpene så ville du aldri sett en pappapermisjon. Før kvinnekampen fikk ikke menn engang lov til å være med på fødselen. Du ville antakleligvis ikke kjent barna dine, for du måtte jo jobbe overtid for å forsørge familien, der mor gikk hjemme. Femisisme handler om likestilling, ikke syting.

Skjønner frustrasjonen hvis du ikke blir møtt med den respekten som enhver vordende far har krav på, men det er ikke feministenes feil.

Feminist javisst! (og det er typen min også)
Anonym
16:14 11.09.2006
skulle hatt en side hvor mor svarer far! har en del spørsmål som jeg vil ha svar på men vet liksom ikke hvor jeg skal spørre..

å forresten så er det stor forskjell på feminister, noen er bare mer trangsynt enn andre
Maler'n
22:22 24.11.2006
spør på skravlesiden... finner dem ut at det er en mann der blir du bombardert med svar
SigurdFar
09:37 1.02.2007
Stakkars mamman til ditt kommende barn... Stakkars barn......
Anonym
02:45 28.11.2006

Nå falt jeg litt av her...

Samboeren min er med til jordmor, lege, trygdekontor, you name it, og de eneste blikka han får av de andre damene i venteværelset er av typen "å, sånn fin fyr som er med dama si".

Hva slags kjipe folk er det du har møtt på da?
Lazulia
19:06 28.11.2006
Heia

Må si meg enig med Lazulia, min man har også vært med OVERALT i alle tre svangerskap og han har jo nærmest fått helgenstatus!!! alle fra jordmor til helsestasjon skryter jo han opp i skyene, enkelte ganger er det nesten så jeg må minne om at det faktisk er meg baby'n vokser i:-p

Må si det høres ut som om du virkelig har møtt feil mennesker på feil dager!

Ønsker deg uansett lykke til og minner deg om at akkurat som du ikke liker å havne i kategorien "møkka-gubbe" så er det heller ikke alle damer som setter pris på å bli kalt rødstrømpe.....
Anonym
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)