Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Skravlesiden

Hva liker dere å spise i varmen?
23:26 29.06.2009
Appetitten er påvirket av varmen, merker jeg, og behovet for salt eller krydret mat er større enn når det er kjølig. Saltstenger er et must og småmat. Jeg skjønner at jeg må lære meg å lage noen tapasretter, det er vel alt vi orker å spise.

Deres tips?
blond
Sv: Hva liker dere å spise i varmen?
09:08 30.06.2009
Ja og ikke bare er det dårlig med appetitten, jeg synes det er et ork å stå å lage middag med poteter f.eks men har heller ikke lyst på det. Her går det på mye enkel mat som tomatsuppe, blomkålsuppe, lapskaus, spagetti m/kjøttdeig, Toros pølsegryte, gryteretter osv..
Ellers spiser vi masse frukt,bær og is ;)
Lenemor til to
12:02 30.06.2009
Grillmat, spekemat, vannmelon, is, surmelk og kavring, alle slags salater....Må jo ha litt mat selv om det er varmt:)
Monstermamma
20:44 30.06.2009
Spiser masse jordbær å drikker mye.. er ikke så sulten i varmen jeg..
.... ♥ ♥ ♥ ....
20:46 30.06.2009
Spiser masse jordbær å drikker mye.. er ikke så sulten i varmen jeg..
.... ♥ ♥ ♥ ....
19:06 1.07.2009
Tapas er virkelig en vinner i varmen. Jeg er en "dipper" i varmen, og dipper kylling i aioli, tzatziki, guacamole eller lignende. Slikt lages i en fei, og holder seg godt i kjøleskapet.

Litt godt brød, kyllingbiter, kjøttboller med "spiker" i som vesla vår kaller det (ikke spiker men tannpirker), oliven, fetaost. Kjenner at jeg gleder meg til å reise to uker til Hellas snart.

Sjømat, særlig skalldyr. Reker blir det ofte og mye av, men også krabber og annet godt. Litt tidlig for krabber, men like rundt hjørnet :)))

Selv spiser jeg salat hele tida når det er varmt. Synes det er friskt og godt.

Og så frukt da. Vannmelon, fersken, nektariner, druer, jordbær, honningmelon........ lista er laaaaaang!

Som dere skjønner påvirker ikke varmen matlysten min nevneverdig ;))))))))
metaMORfose
23:29 2.07.2009
Her går det mye i sell om dagen, veldig godt når det er varmt, kanskje med litt spekepøls ved siden av:))
er glad i vannmelon, mango, epler, spekemat og grillmat:))
h@ppy med prins og prinsesse:)
23:57 6.07.2009
Kjempe gode salater med forskjellige innhold, alt ettersom. Gjerne med en god sommerskinke attåt, og god dressing.

Grillmat, mmmmmmmm masse god grillmat.

Frukt

Masse å drikke

Is

Salte ting er godt på veldige varme dager.
gla*jenta-Kokkeli:)
17:47 12.07.2009
Det har gått en del i salat og vannmelon.
Jeg koker opp 7-8 egg (hardkokte) og har dem i salatbollen med mange grønnsaker.

Kylling er også god sommermat. Jeg liker best filèt, enkel og lettlagd mat. Pasta er mye brukt også, fordi det går så raskt å lage et måltid. Hater å stå på kjøkkenet på sommeren..
Northernlights
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------