Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Skravlesiden

Første dag uten brus!!
19:34 13.06.2009
Jeg bestemte meg igår for og kutte ut brus, helt og holdent!! Kommer kanskje til å kjøpe meg 0.5 liter en lørdag av og til. Men ikke noe enda. Foreløbig skal jeg holde meg helt borte. Er spent selv om hvordan dette skal gå. Har drukket veldig mye brus, og er nok gansge så avhengige av pepsi max. Merker det river litt i meg ja..

Kokkelimonke
Sv: Første dag uten brus!!
20:00 13.06.2009
Brus er vane, akkurat som alt det andre vi spiser og gjør. Det virker umulig å ikke drikke brus nå man gjør det daglig, men hvis det er viktig nok klarer man å slutte. Det er vanskeligere å slutte å drikke koffeinprodukter fordi koffeinet er avhengigehtsskapende, kunstig søtningsstoff kan gjøre at du kjenner abstinensliknende sug. At man er "avhengig" er ikke bare tull..

blond
21:24 13.06.2009
Nei vet det ikke bare er tull. Er gansge så skummelt faktisk syntes jeg. Jeg får abstinenser og det blir nok veldig vanskelig og stå i mot!! Drikker altfor mye pepsi max, syntes den er vanvittig god.

Hørte idag at selv lettbrus gjør at en får "bil-ring" rundt magen. Så det må også være inspirasjon.
Kokkelimonke
08:49 14.06.2009
Så bra! :) Jeg synes den første uka var verst, men nå synes jeg ikke det er noe problem lengre. Nå kan jeg klare meg med et par biter sjokolade biter på lørdag og så er det stopp og da orker jeg heller ikke mere nå, før kunne jeg kansje spise en hel plate. Er akkurat som at kroppen nå har vent seg av med at jeg ikke putter i meg sukker hele tiden. Lykke til videre, stå på! :)
Lenemor til to
19:58 14.06.2009
Andre dag uten brus i dag?
blond
23:45 2.07.2009
pepsi max er slankebrusen min...:))
h@ppy med prins og prinsesse:)
17:10 3.07.2009
Hvor mye brus har du drukket i det siste? *streng stemme*
blond
23:30 6.07.2009
Off ja må nok bare krype til korset og innrømme at jeg ikke klarte og kutte ut pepsi maxen helt nei. Sukk. Sliter virkelig med den. Er helt avhengig og får skikkelig sterkt sug. Er ekkelt!!

MEEEEEEEEEEEEEn har blitt veldig veldig mye bedre!! Går mange dager uten brus nå, og drikker mindre og mindre, så er på vei til å trappe gradvis ned..

Jeg hadde også tenkt og ha pepsi max som slanke brus, men så hørte jeg at en fikk en god pølse rundt magen selv av lettbrus.
gla*jenta-Kokkeli:)
20:03 7.07.2009
Pepsi max ER slankebrus.... JEG er et levende bevis på det.... du må ikke tro på alt om light brusen, folk er så lettskremte...hehe.... snart kan vi ikke drikke eller spise noe som helst, om vi skal tro på alt og alle... tol på meg, og drikk pepsi max, når søt hungeren setter inn... hjelper:)))
h@ppy med prins og prinsesse:)
23:37 7.07.2009
Nei jeg vil prøve og trappe ned med pepsi max drikkingen. Men klarer nok ikke og kutte den helt ut.. Vann er jo det beste for kroppen. Og med litt sitron eller lime oppi så blir det veldig godt:)
gla*jenta-Kokkeli:)
15:51 12.07.2009
Brus var aldri i mitt kjøleskap annet enn i helgene. Men etter å ha bodd sammen med svigerfar, er det alltid brus der..han drikker diet coke hver eneste dag, og da er det lett å ta seg en brus, ja!

Men jeg har også bestemt meg: Nok er nok ;o)

Det er jo ikke bra å drikke så mye kullsyreholdig drikke, så her skal det gå på vann framover. Jeg nekter forøvrig ungene brusen i kjøleskapet ;o)
Men de drikker mye eplejuice. Ikke bra det heller, pga sukkeret. Men det er jo sunt iallefall.
Northernlights
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem

Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------