har du vært hos lege og sjekket at alt er i orden med ham?
jeg har ei jente på 1 1/2 år som våkner flere ganger hver natt, og har gjort det siden fødselen. var litt skeptisk da jeg gikk til legen, fordi jeg tenkte om barna bare skulle være slik. han sa at det var bra at jeg kom for dette skulle vi finne utav, han mente at barn i den alderen skulle sove mye bedre enn det jenta mi gjør. og at vi fikk prøve oss frem.
hun har hatt en stygg hoste i 3 måneder, så jeg fikk astmamedisin for å se om det blir bedre, dette fordi hun hostet og våknet om nettene. men problemet med oppvåkningene var jo også før hun hostet.
han spurte om hu tok rompa i været ofte, og det stemmer jo..
da kunne det være mageknip. eller kolikk, det kan vare opptil 3 år. jenta mi har alltid presset veldig når hun skual bæsje, og jeg måtte gi malt selvom hun fikk morsmelk.
det jeg skulle frem til her er at etter at vi begynte med lactulose, som er et "avføringsmiddel" som ikke er skadelig og som kan bruker i flere år, har hun begynt å sove bedre om nettene.. vell å merke har hun sovet i vår seng de siste to måndene da hun har vært mye syk.
men hun våknet også i vår seng mange ganger hver natt... etter at virkningen kom våknet hun først bare 1-2 ganger hver natt og nå de siste 2 dagene har hun våknet 1 gang... men da har jeg bare duttet inn tutten og hun har sovnet igjen med engang. har tatt dette i snart 2 uker nå.. og føler vesentlig bedring;_)
snart skal jeg ta en mild ferber for å få henne til å sove i sin egen seng igjen... når jeg vet hun er fri fra magesmerter...
ikke lett å vite hva de feiler når de ikke kan si det...
dette med magesmerter har de tidligere bare sagt til meg var hvis de ikke hadde avføring... men det har hun jo... men hun har problemer med å få den ut..
beste rådet er iallefall å gå til legen;-)
har også hørt om flere så har brukt vallergan i 2 netter og har deretter klart å avvenne barna med disse oppvåkningene...
lykke til;-) |