Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Mor i alderen 35 og oppover

Dette forumet er for deg som er en litt eldre mor. Men dette er jo relativt, for noen har store barn nå og andre ganske små. Helt klart en definisjon som kan tøyes til det komfortable for hver enkelt.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Nå flytter hun.......
20:48 17.11.2008
....eldstejenta mi...................sukk............det er litt rart da!

Hun har bestemt seg for å dele leilighet med venninnen sin. Hun som er alvorlig syk. Det er sterkt gjort av henne og jeg er verdens stolteste mamma kjenner jeg. For hun vet jo litt om hva som kan komme, men velger alikevel å være medmenneske.

Og så skjønner jeg godt at hun lengter etter noe som er hennes og hvor hun selv kan bestemme:-)

Vi har vært der i ettermiddag og mamma klatt og mormor klatt har allerede skrevet handleliste over persienner og diverse som trengs i leiligheten:-)

Like moro for oss vet dere! Og gøy å se mormor så positiv og full av futt:-)

Så imorgen er det til pers etter jobben. Da skal det skrus opp en million persienner og vaskes koppestell og settes på plass. Vaske sengetøy og ut og titte på ny seng til største rosa:-)

Tenk at jeg har så store barn da dere - det er jo helt rart!!!

Og bare så det er sagt! Jeg blander meg ikke inn så mye altså;-) Bare stiller opp med tips om hun spør og cash som jeg vet hun trenger:)

Så nå har jeg snart bare to barn boende hjemme. Og da må vi vel til å pusse opp rom til rosa også da...........selv om jeg skal drøye så lenge jeg kan;-DDDD
Attpåklatten :-)™ Hærpefnisern
Sv: Nå flytter hun.......
20:56 17.11.2008
Så fint og selvsagt litt vemodig... Men det er jo ikke sikkert at det er endelig:-) Selv har jeg flyttet tilbake til mamma og pappa to ganger etter at jeg egentlig flyttet hjemmefra:-)

Men det er en tøff avgjørelse hun har tatt, og det viser mot og styrke hos en så ung dame.

Det kan bli en tøff tid, men som du sier, så vet hun jo det.

Lykke til som "to-barns-mor" da...
mamma søker barn-har fått 2
20:59 17.11.2008
Jo takk du:-) Jeg er nok fremdeles trebarnsmor, og plutselig så blir jeg vel litt reservemor også tenker jeg:-)

Det er bra for eldste dette, å få prøve seg litt. Og skulle det bli for tøft eller ikke gå på et eller annet vis, så er hun hjertlig velkommen hjem igjen:-)
21:03 17.11.2008
Ja det var nettopp det jeg regnet med:-) At du tar henne i mot med åpne armer om ting skulle endres underveis.

Klart du er tre-barns-mor, men jeg synes det er litt rart når vi bare har en av guttene hjemme.... blir nesten litt....hmmmm -ferie???
21:04 17.11.2008
Tja...............må jo ikke glemme at jeg har en tenåring her også da;-D

Ingen ferie for å si det sånn:-)

Men veldig veldig moro!!!
21:07 17.11.2008
Ja jeg glemte det, men du har nok litt ferie når bare lille Rosa er hjemme tenker jeg:-))

En i forhold til 3???
21:12 17.11.2008
Ja det er rene ferien:-)

Må jo nevne at siden jeg kjørte fra nye leiligheten i 19-tiden, så har hun ringt meg 4 ganger!!! Hun eldste altså:-)))

Mamma, mamma, mamma, mamma, mamma......hihihi-)
21:16 17.11.2008
He he he det slutter nok ikke der:-)

jeg var nok litt umoden når jeg flyttet hjemmefra og gikk alltid tom for dopapir og tannkrem. For det var slike ting jeg alltid tok ut av skapet når jeg bodde hjemme. Tenkte vel aldri over at mamma hadde kjøpt det inn først:-DD
21:25 17.11.2008
Kanskje det er slikt noe jeg skal pakke inn til jul? Dopapir, tannkrem, shampo, mel, tørrgjær, sukker, zalo, oppvaskbørster, såper og rene strømper:-)))
23:22 17.11.2008
Å, det blir nok rart med førstemann ut av redet! c",)

Og jeg blir utrolig imponert av henne som flytter inn til venninnen sin; UTROLIG!!! c",) (Nå ble jeg litt sånn sniff og pip her jeg sitter...)

Klart du må i gang og pusse opp rom til lille rosa - men sover hun i sengen sin forresten? ;-)

Og minst like klart at du stiller opp med tips og cash og råd og dåd - det er deg i et nøtteskall, vet jeg jo etterhvert! c",)
(som mor, så datter tydeligvis! c",))
Reveenka
23:25 17.11.2008
Ååååå, det er jo litt spesielt og vedmodig da!!! Klem til deg :) Så flott at hun stiller opp for venninnen sin, sikkert bra for begge to :)

Og, det kan jeg bare si (flyttet hjemmefra som 19-åring), cash og dopapir er VIKTIG og ikke til å kimse av :)

Tenk så koselig å få henne "hjem" på besøk igjen :)
Karomamma
10:42 18.11.2008
Ja du Reven, litt sniff og pip er helt på sin plass:-)

Og etterpå skal mormor og jeg vaske og henge opp persienner og hjelpe jentene vi:-) Mormor handler mat og synes dette er spennende, minst like spennende som mamman:-)

11:24 18.11.2008
Det blir bra for eldsteKlatt å få sitt eget bo. Hun er en flott jente som flytter inn med venninnen sin. Og så er hun heldig som har mammaen sin å komme hjem til når hun trenger det og godt for mammaen å gå på besøk også.

Hvor gamle var vi når vi flyttet hjemmefra egentlig..... ? Husker godt hvor "store" vi følte oss da;). Tror jeg slår alle rekorder med flytting tilbake til foreldreopphavet. Selv om mine jenter er små enda og langt fra utlyttingsklare (de har lovet å bo hos mamman sin bestandig nemlig) kan jeg endelig forstå hvor vanskelig det var for mams og paps den dagen jeg tok eskene mine til egen leilighet.

Hver eneste gang jeg har kommet rekende tilbake til pike-rommet (seinest i en alder av 37 med liten jente på 18mnd og stoooooot kul på magen) har de alltid tatt imot med åpne armer. Jeg vet at du vil gjøre akkurat det samme for klattebarna (og alle andre som måtte ha behov for det).

Dessuten synes jeg du skal vente med oppussing av rosa-rommet til hun selv ber om det jeg :))))))

Hils store klatte barn og mormor også.
Stor klem til dere

Koz
allerhelstNorge
15:25 18.11.2008
Åh........nå ble det vaffal sniff og pip her.....:-D

Har vært der nå og hengt opp og organisert rydding og kasting an mass.
Underlig hvor lite organisert man er som 20-åring altså!

Når det står en million esker og sekker utover i alle rom, da ser det jo unektelig fryktelig rotete ut! Men nå er de igang og jeg har montert møbler og hengt opp persienner. Og onkel kommer og skal montere mer i kveld. Samt pappan til "samboern" som skal sette inn en dør og montere litt til.

Jammen er det mye når man skal flytte ja!!!

Og jeg venter med å pusse opp ja......for der er det ikke startet på å tømmes engang.....og hvor skal hun ha alt sammen????

Men det blir en koselig leilighet altså:-)
20:52 18.11.2008
Er jeg i ferd med å bli en SÅNN mor mon tro?

For nå har jeg jammen vært der igjen:-)

Må liksom følge med at de gjør det de skal og at det går fremover. Og om det er noe jeg kan hjelpe til med:-)

Til fredag har vi avtale om Ikeatur og sengekjøp. For noe må jo "nurket" sove i:-)

Helledussen dette er rart ja:-)
21:19 18.11.2008
Åhhh blir helt rørt her...............Hun får det sikkert fint ! ..og kommer nok stadig vekk luskene når hun får lyst på mammaklem (el penger;-)
Så flott at hun flytter sammen med sin syke venninne også, hun er nok en varm person.........(som sin mor ;-)

Tenker mange ganger på hvordan det blir når eldstemann flytter ut, kan liksom ikke forestille meg det, men det er som alt annet, kunne jo ikke forestille meg at jeg skulle se han med snus el. litt bedugget heller - og det har jo altså skjedd ..
Vimsemamma til to herlige
21:27 18.11.2008
Oi, nå både får du meg til å pipe og fniise på en gang:-)

Det er jo rart å se barna sine gjøre diverse første gang......og alt er jo ikke like stas. Men barna våre er de uansett!

Snus, røyk, øl.........you name it....skal ikke alle sammen innom det en dag mon tro?

Jaja, bare vi får lov til å være hønemødre med modifikasjoner så er det greit for meg:-)
21:35 18.11.2008
Åhhh blir helt rørt her...............Hun får det sikkert fint ! ..og kommer nok stadig vekk luskene når hun får lyst på mammaklem (el penger;-)
Så flott at hun flytter sammen med sin venninne også, hun er nok en varm person.........(som sin mor ;-)

Tenker mange ganger på hvordan det blir når eldstemann flytter ut, kan liksom ikke forestille meg det, men det er som alt annet, kunne jo ikke forestille meg at jeg skulle se han med snus el. litt bedugget heller - og det har jo altså skjedd ..
21:36 18.11.2008
Der doblet jeg hehe...pc en ble varm og slo seg av...
21:44 18.11.2008
Tjihii:-) Den vifta da du!!!
Kjøpe en sånn håndvifte til 10 kroner på Claes Ohlsson!!!
22:13 18.11.2008
Oi! Her skjer det ting mens jeg er på midlertidig dibbepause;=)
Så spennende for eldstejenta di da! Løsrive seg fra mamma og greier:=D Men hun flytter vel forhåpentligvis ikke så langt!
♥Snulder
22:29 18.11.2008
Oj, oj, dette var en fin tråd å lese, Sitter her og snufser jeg ;-)

Stor jente du har - og jeg er trygg på at hun får vedrens beste støtte fra en flott mamma.

Selv om mine unger visst aldri skal flytte hjemmefra (de har funnet ut at alle sammen kan bo i kjelleren vår...) er det rart å tenke på at en dag kommer den dagen for oss alle. Når vi da virkelig får se om vi har bidratt til vedren med å skape trygge, selvstendige voksenindivider ;-)
Gummelillan
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------