IVF står for In Vitro Fertilisering. På norsk kalles det ofte prøverørsbefruktning. Her kan dere som må ha litt hjelp av legevitenskapen for å bli gravid diskutere, men også dere som har fått barn med slik hjelp kan komme i kontakt med hverandre her.
Hei Jeg går på progynova og skal sette inn fryseforsøk på tirsdag neste uke. Noen andre som skal ha innsett neste uke?
15:56 17.11.2008
Jeg blir sikkelig dårlig av progynovaen. Kvalm og uvel, og har sikkelig kriblinger i beina. Noen som har opplevd det?
lalla2008
Sv: Hei Jeg går på progynova og skal sette inn fryseforsøk på tirsdag neste uke. Noen andre som skal ha innsett neste uke?
17:42 18.11.2008
Hei! Jeg går på progynova og skal til ultralyd på dag 11 fredag. Så hvis det er som det skal så blir det vel planlagt innsetting på mandag kanskje.. Men det er jo noen utfordringer før jeg kommer så langt da. Tar ingenting som en selvfølge..
Jeg kjenner ikke så mye bivirkninger av Progynovaen annet enn litt kvalme og er skikkelig deppa.. Men de negative følelsene kunne jo ha vært der uansett. Fikk vite her om dagen at ei som er veldig nær meg er gravid og det er skikkelig tøft. Mange blandede følelser.
Håper det går bra med deg!
mammasnart?
Sv: Hei Jeg går på progynova og skal sette inn fryseforsøk på tirsdag neste uke. Noen andre som skal ha innsett neste uke?
21:10 18.11.2008
Hei ..skal igang med frys jeg og..ul neste tisdag.Har begynt på progynova og er uggen jeg og.mammasnart ,ser ut som vi følger hverandre igjenn..har ikke orket å skrive noen inlegg her på lenge.men nå gleder jeg meg til nytt forsøk.skjønner godt at det er tungt når noen nære blir gravide.men denne gangen håper jeg det er vår tur..lykke til begge to.
nina prøver igjen ;)
16:54 25.11.2008
Hei!
Takk for det, lykke til du også :) Jeg hadde innsett i dag av fryseegg. Har en god følelse :)
Klem
lalla2008
16:53 25.11.2008
Hei igjen!
Takk for svar. Akkurat nå går alt bra med meg :) Hadde tilbakesetting av fryseegg i dag :) Håper det går bra denne gangen. Har tatt akupunktur før og i dag etter innsetting. Håper det også skal hjelpe.
Hvordan går det med deg? Ja, det trist når man hører at andre blir gavide og man sliter selv. Veldig tungt. Alle mine venninner er faktisk fått barn, og det er mye barnesnakk. Det kan være vanskelig.
Vi får krysse fingrene denne gangen.
Klem
lalla2008
01:59 19.11.2008
Hei=)
eg skal på U.L på torsdag, og om alt er bra då blir det uttak på mandag og innsetting på onsdag=)
smilekopp
10:38 19.11.2008
hei på deg smilekopp..koselig navn ..da er vi nesten likt..skal du ha fersk forsøk..masse lykke til,vi får følge hverandre.klem
nina prøver igjen ;)
21:42 19.11.2008
Hei hei Ja da var vi i gang igjen Nina. Det var veldig så likt vi er i løypa ja:-) Har hatt en litt opp og ned periode, men prøver så godt jeg kan å samle positiv energi nå selv om det er litt vanskelig må jeg innrømme.. Det mislykka forsøket har satt sine spor.. Og det hjelper jo ikke med alle tallene som viser at det er mindre sjangs for å lykkes på fryseforsøk. Vi har og bare to egg på frys. Kapasiten på Riksen er visst ikke som andre steder så mange egg går i søpla dessverre..
Jeg krysser alt jeg har for oss, så håper jeg vi kan følge hverandre som sist!
mammasnart?
09:41 20.11.2008
hei på deg...jepp igang igjenn,men det skal bli spennende og vi må prøve å være posetive,men ikke helt lett.Jeg og går å tar meg litt sammen for de rundt meg ,orker ikke masse sympati,da blir jeg bare enda mere deppa.Jeg har sett så mange prosenter på hvor bra fryse egg er i forhold til fersk og jeg tror de er like bra bare de overlever tiningen....legen min sier det og.
Er eggene dine fryst ned sammen el hver for seg,jeg har fem 3 på et strå og 2 i et annet ,håper jeg får inn to hvis de overlever.
vi skal være her for hverandre og mange blir gravide med ivf hvert år og denne siden er nok ikke reprasentativ for alle de,har intrykk av at de som klarer det forsvinner ...jeg kjennber mange som har blitt gravide og satser på at alt man trenger er ett gull egg og snart er det vår tur...lykke til...klem
nina prøver igjen ;)
18:18 21.11.2008
Hei! Jeg har to egg som er sammen på ett strå.. så det vil bare briste eller bære.. Var på ultralyd i dag. Alt var som det skulle heldigvis.. :-) Så da var vi enda et lite skritt videre. Kjenner at jeg tar alt steg for steg.. Så hvis alt går veien for oss er det innsetting på mandag. Overlever begge vil de sette de begge inn.
Håper alt er bra med dere og at dere får en fin helg!
mammasnart?
22:27 19.11.2008
hehe takk for det;) blei kalla for smilekopp av ein gammel pasient fordi eg allti smiler seier de, så derfor navnet=) eg skal ha ferskt forsøk. du då? me får følge kvarandre ja;) lykke til til deg òg=)
smilekopp
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem