Dette forumet er for deg som er en litt eldre mor. Men dette er jo relativt, for noen har store barn nå og andre ganske små. Helt klart en definisjon som kan tøyes til det komfortable for hver enkelt.
Vennlig hilsen jordmor Siri
Hmmmm......bøllestol i barnehagen?
10:09 17.11.2008
Med forbehold om kommunikasjonssvikt mellom den minste revungen og meg:
Hun fortalte at hun måtte sitte på bøllestol i barnehagen, og at det var noe barna måtte gjøre hvis de hadde vært slemme mot andre barn.
Da måtte man sitte der alene.
Er det ikke litt underlig å kalle det bøllestol? Stigmatiserende? Jeg har jo fått med meg at det er på moten å bruke timeout i forskjellige varianter - her får ungene bare beskjed om at de ikke kan sitte ved bordet/være i stua så lenge uakseptabel oppførsel ikke opphører, men art de kan komme tilbake når de kan oppføre seg. De kan altså kontrollere selv hvor lenge de evt. må være unna situasjonen.
I bøllestolen blir de plassert, men jeg vet ikke for hvor lenge.
Fikk høre om dette i helgen, har selvsagt tenkt å forhøre meg i barnehagen hva dette er for noe.
Revungen kan nok trenge korrigeringer - det er jeg den første til å se, men liker ikke bøllestolen noe særlig, kjenner jeg...
Reveenka
Sv: Hmmmm......bøllestol i barnehagen?
11:05 17.11.2008
Eller et annet ord for "gapestokken"???
Nei det synes jeg er ufint. Vi håper at revunges fantasi har tatt henne til nye høyder:-) For jeg hadde ikke vært komfortabel med en slik stol...... Hvis det nå er sånn....
Jeg er også enig i at de må kunne oppføre seg, men hallo det er 2-3 åringer vi snakker om da...... Trass og grensestrekking er det jo hele dagen:-)
Og at de må gå fra bordet eller ut av rommet til de kommer på bedre tanker er en ting, men en bøllestol.....hmmmmmm det ordet smaker ikke godt..... det smaker faktisk litt ydmykende...
Nei dette må du finne ut av, og som sagt så håper jeg at de ikke har noe sånt som en bøllestol...... Skal love deg at det blir folk av de som aldri har hatt time-out eller bøllestol i bhg. også:-))
mamma søker barn-har fått 2
18:12 17.11.2008
Bøllestol???
Huff!! Kjenner at jeg hadde reagert kraftig hvis jeg fikk høre at Jojo hadde måttet sitte i bøllestol...
De som må sitte der er jo bøller da?? :-/ Nei ærlig talt! :-I
Trodde barnehagene var kommet litt lenger idag..
Babyonboard ;-)
19:10 17.11.2008
Skjønner din bekymring!!!!! ¨¨
Dette ville jeg ha bedt om en forklaring på. Mellomste her i huset ville nok ha sittet permanent i en sånn stol i perioder. Glad vi har en barnehage som er noe mer skjønnsom. Vi har opplevd at hun ikke har fått være med på ting pga ulike rampestreker som har gått hakket for langt, men det er jo faktisk en god måte å markere at dette tolereres ikke - uten at det blir uthengig.
Og eldstejenta får med lapp hjem. Og da er endog lappen så brettet og alle får med lapp - slik at det er kun når den heldig utvalgte forelder åpner lappen at man ser hvem som er synderen...
Så NEI til gapestokk i 2008!
Gummelillan
20:15 17.11.2008
Bøllestol???
Nei, ærlig talt, det er ikke særlig smart å kalle det.
Timeout har jeg personlig sett med rosa at funker som bare det, men kunne aldri i min villeste fantasi kalt det bøllestol!
At barn blir tatt ut av det morsomme/hyggelige når de ikke oppfører seg som de bør i samspillet med andre er helt i orden synes jeg. Men ikke at det blir en slags gapestokk som flere har nevnt over!!!
Man må forklare barnet hvorfor det blir tatt ut av situasjonen, men å kalle barnet for en bølle er way over the top!
Ta det opp med personalet du og hør om hva slags "avstraffelsessystem" de bedriver...
Attpåklatten :-)™ Hærpefnisern
23:49 17.11.2008
Nei, herre like vi itj! Bøllestol.... Har en mistanke om at ei jeg kjenner hadde blitt sittende der litt vel ofte....
Karomamma
22:56 18.11.2008
timeoutstol er ok,funker på minsten min.
sheriffen
22:50 18.11.2008
Huff da... jeg kaller nå min 7 åring for Krøllebølle... (og det er han jo...) Men jeg ville ikke likt at de ble plassert på en Bøllestol i barnehage/skole.
På Krøllings skole har de også den beryktede STOLEN... den står inne på rektors kontor og er ikke veldig populær. Min sønn bryr seg egentlig ikke så mye om STOLEN... for han er svært tett bekjent med den....;=D
♥Snulder
18:22 20.11.2008
Noen her i revehiet har en livlig fantasi; det kan være enten revemor eller revungen - men det fantes hvertfall ingen bøllestol i barnehagen...
Kanskje mor har gjort seg skyldig i forhastede konklusjoner, men det er jo bedre enn om den bøllestolen skulle vært en realitet.
Faktisk var revungen en snill liten revunge sa de på foreldresamtalen i dag - om enn noe aktiv, og en liten luring.... ;-)
I går fortalte hun meg dessuten at de voksne i bhg er SLEMME, og at : "Torill" har sparka meg på nesa så jeg blødde! ("Torill" er en av de voksne)....jah, DET trodde hvertfall ikke mammaen noe på!
Det som derimot skjedde i går, var at revungen hadde stukket av mens de var ute på tur, og gjemt seg og latt vær å svare når de lette og ropte.... Da hun fikk en liten preken, hadde hun blitt dugelig fornærmet - så kanskje det ble til et spark på nesa? c",)
Reveenka
20:14 20.11.2008
Hmmmm.........kanskje den revungen din er en ekte bøllefant:-DDD
Godt å høre at det ikke fantes en ordentlig bøllestol i barnehagen da!
Og et spark på nesen når man er frekk, ja det er vel som fortjent det;-DDD
Attpåklatten :-)™ Hærpefnisern
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem