IVF står for In Vitro Fertilisering. På norsk kalles det ofte prøverørsbefruktning. Her kan dere som må ha litt hjelp av legevitenskapen for å bli gravid diskutere, men også dere som har fått barn med slik hjelp kan komme i kontakt med hverandre her.
Noen på naturlig syklus/IVM?
23:38 15.11.2008
Skal på Aleris på mandag til førstegangssamtale. Er så spent! Vi håper på å kunne prøve på et "naturlig syklus" forsøk allerede denne mnd.(mannens s kvalitet som ikke er helt bra) Men prøver å forberede meg på at det kanskje ikke lar seg gjøre, av en eller annen grunn. Heller forberedt på det enn å bli skuffet. Men blir sikkert litt skuffet allikevel hvis det ikke lar seg gjøre, for da får vi ikke komme i gang med hormoner/icsi før etter nyttår...
Noen her som har erfaring med nat. sykl? og/eller IVM?
Håper på svar!!!
Gru/gleder meg....
mamamia
Sv: Noen på naturlig syklus/IVM?
13:41 18.11.2008
det lät intressant med naturlig syklos berätta gärna mer...
Elina
22:55 18.11.2008
Hei Elina, Sjekk ut denne linken til Aleris. Til høyre kan du laste ned behandlingstilbudet deres - bla. i naturlig syklus.
Var på samtale i går. Vi fikk konstatert at vi kan behandles i naturlig syklus. Legen ville ikke anbefale dette over hormonstimulert behandling, men ville heller ikke råde oss helt vekk fra et forsøk. Min mann er spesielt opptatt av at vi skal prøve slik en gang i alle fall...
Legen ga en 60 % sjanse mot 95 med homoner, som han sa. Det kunne være vanskeligere å få ut egget (ja kun ett å jobbe med da) på helt riktig tid når de ikke kontrollerer det med hormoner/spray + at det naturligvis blir mindre sjanse med kun ett egg å jobbe med.
Vi har allikevel besluttet å prøve denne mnd. i naturlig sykl. og går det ikke nå, så går vi på en hormon behandling (men uten spray først) i januar evt. Går det ikke på noen av disse to forsøkene har vi blitt enige om at vi vil gi oss.Jeg skal inn på fredag igjen å ta blodprøve og evt. ny ul. Spent! Smiler for meg selv hver gang jeg kommer på at jeg kan, hvis vi er skikkelig heldige være gravid om noen uker.... håååååper!
Er det ingen andre her ute som har erfaringer med naturlig syklus? Ville vært så flott å høre erfaringer...
mamamia
19:46 26.11.2008
Hei!
Vi har prøvd naturlig syklus en gang. Vi fikk satt inn egg, men jeg testet negativt på blodprøven, så jeg mistet en gang på veien. Før det har jeg hatt et hormonforsøk, da lyktes vi ikke å få satt inn noe. Selv om jeg ikke var den verst plagede av hormonkuren, var det mye behageligere å gjøre en naturlig syklus-runde. Jeg kjente ingenting etter egguttaket. Vi skal prøve naturlig syklus igjen straks, hvis vi da ikke har klart det selv på mirakuløst vis. Jeg vil sterkt anbefale metoden, særlig til de som er plaget av hormonene.
Becoming
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg.
Klikk her for å logge inn eller bli medlem