Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Småtroll 1-2 år

13 mnd, begynner å hyl gråte når jeg sier "nei" når hun gjør ting hun ikke har lov til.
19:28 15.11.2008
og da kommer hun og skal opp til meg, ha kos ol.
Hvordan forholde meg til dette? hvis jeg begynner å kose med henne, så motsier jeg meg selv litt? Men jeg får så vondt i meg når jeg "avviser" henne..
Anonym
Sv: 13 mnd, begynner å hyl gråte når jeg sier
20:02 15.11.2008
Hva hvis du dropper ordet nei, og går over til "ikke lov" mens du på samme tid flytter henne bestemt og kjærlig bort fra det hun ikke får gjøre?
Anonym
18:04 16.11.2008
sier du ofte nei? kaaskje hun syns du blir skremmende når du gjør det?
finne t annet ord, og velg dine kamper med omhu... blir fiel om du sier nei veldig ofte... de må få røre seg...

har en på 13 mnd selv... avleder fremfor å si nei..
Anonym
00:48 19.11.2008

Ordet "ikke" (ikke lov, ikke rør) er et dårlig ord å bruke med så små, fordi de rett og slett ikke skjønner hva det betyr. Det er et av de siste ordene de plukker opp betydningen av visstnok. Da ville jeg heller sagt "det er mamma sin" eller lignende. Men som det sies over her, så er det avledning som er det beste - det ser jeg selv både hjemme og i bhg.
13mnd skjønner nok mange at det hjelper å gråte for å få sympati/viljen sin, så tviler sterkt på at du gjør noe galt så lenge du er konsekvent. Da skjønner hn fort at det ikke hjelper.
Helene <3 Sarah & Spire
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------