Ny her på BarnetMitt?
Det er gratis å melde seg inn
Velkommen! Registrer deg her
Forum

Navnedebatten

Velkommen til navnedebatten!
Sitter inne i en liten klemme nå...
18:28 15.11.2008
Jeg liker godt to navn; Theodor (evt. oppkalling) og Ellinor (evt. delvis oppkalling).

Vi får ganske sikkert jente som nummer to nå, og vurderer blant mange andre da selvsagt Ellinor.

Men, om vi fikk gutt en gang senere og kalte jenta i magen for Ellinor, blir da uaktuelt å kalle han Theodor, da begge navnene ender på -or, altså, de blir for like.

Så, ville dere valgt Ellinor eller Theodor? Er ikke sikkert vi kommer til å velge verken Ellinor nå - eller Theodor senere - men...
maskert
Sv: Sitter inne i en liten klemme nå...
18:32 15.11.2008
Skjønner deg godt. Jeg synes i utgangspunktet at søskennavn bør ha ulike endelser, samtidig synes jeg Ellinor og Theodor passer godt sammen og ikke er for like. Det blir jo -dor og -nor, så de har jo ikke helt like endelser. Synes du kan kjøre det, jeg =)

For øvrig: Het ikke kona til Theodor Roosevelt Ellinor? Eller var det Eleonora?
prebs
18:54 15.11.2008
Det var Eleanor Roosvelt.

Nei, de er kanskje ikke så like, men jeg føler da at enten så er -or feminint for gutten, eller så er -or for maskulint for jenta (kanskje heller det)...
maskert
18:55 15.11.2008
Jeg synes Ellinor er et herlig navn, og ville valgt det.
Vet jo ikke om du får gutt neste gang, og innen den tid har du kanskje funnet et annet navn du liker.

...det var forresten kona til Franklin D. Roosevelt som Eleanor :)
NesteSommer
18:58 15.11.2008
Du har så rett, Theodores het selvsagt Alice og Edith - så vidt jeg husker?
maskert
19:28 15.11.2008
Jeg synes begge er helt nydelige og flotte :-)
Verdens peneste prins er min
12:16 16.11.2008
Hva med Ellisiv, verdens vakreste navn og problemet er løst:)
edvina med gutt i magen
12:56 16.11.2008
Ellinor og Theodor passer flott sammen, og det falt meg faktisk ikke inn at de hadde samme endelse - navnene er liksom så ulike likevel. Jeg hadde ikke sett på dette som et problem i det hele tatt!
Vannmann31Gravid
Du må være innlogget eller medlem for å skrive innlegg. Klikk her for å logge inn eller bli medlem
Google 

BarnetMitt.com    Web

(Fyll inn mottakers e-post adresse og klikk send. Du kommer tilbake til denne siden etterpå)

------- Annonser -------